Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

olika sätt att jailbreaka eller vaddå? Inget funkar för mig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en supersnäll dummy förklaring till hur man löser det jag snart ämnar förklara. Gärna en förklaring som en 3 åring fattar

Så här är det:

  • jag har en iphone 4s

  • den är låst till telesnor ytterligare 2 månader

  • telefonen är uppdaterad till 6.0.1

  • jag sitter i england och vill köra mitt engelska simkort i iphonen

  • traditionell upplåsning verkar inte funka och jag kan inte vänta ut tiden heller direkt.

  • Jag ser fördelar med att JB så varför inte låsa upp genom ett shysst sådant och samtidigt expandera möjligheterna med telefonen

  • jag är medveten om att garantin inte gills mer då men jag bryr mig inte om det ändå så det är lugnt

  • jag har googlat halvt ihjäl mig plus youtubeat men går bet

  • har testat itunes back up följt av absinthe men endera låser sig programmet eller så failar nåt och jag har testat minst 10 ggr med samma problem

  • jag har testat redsn0w som säger åt mig gör dittan och dattan och sen aldrig startar själva JB med cydia.

  • När jag kollar runt lite så verkar det vara så att jag bara kan jailbreaka endera om jag kör gamla ios 5 på min mobil ELLER att jag har en ny iphone 5 med i os 6. Ja men det stämmer ju inte på mig. Kan man inte JB en iphone 4s som faktiskt är uppdaterad till ios 6 eller?

Forklaring jag snällt önskar är: kan jag JB iphone 4s med i os 6.0.1. låst till telesnor ytterligare 2 mån. och kan jag "bara" jailbreaka för funktionernas skull eller kan jag jailbreaka också for att låsa upp eländet i förtid? TACK SNÄLLA

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-16 18:27

6.0.1 går inte Jailbreaka.
En sida som påstår sig kunna låsa upp enheter för 99£: (länk borttagen)

Senast redigerat 2012-11-17 11:55
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-16 20:37

Och alla (?) sådana sidor är lurendrejare. Eller har någon lyckats?
Det finns ju ett skäl till att operatörerna säljer låsta lurar... och att det är bättre att köpa telefonen olåst på AppleStore.

Ursprungligen av kenjon:

Och alla (?) sådana sidor är lurendrejare. Eller har någon lyckats?
Det finns ju ett skäl till att operatörerna säljer låsta lurar... och att det är bättre att köpa telefonen olåst på AppleStore.

Sidor som dessa (som reboot81 länkade till) är bluff.

Den här sidan är aktuell tror jag: http://jailbrea.kr/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-17 14:56

Från kompisar i USA har jag hört att den här fungerar för upplåsning;

R SIM7 iPhone 5 and 4S GSM/CDMA Unlocking and Activation Solution

Jailbreak är, som redan påpekats, inte tillgängligt för varken 6.0 eller 6.0.1 för 4S:en.

1
Bevaka tråden