Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försäljningssiffror för mobiler visar inte hela bilden

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

StatCounter Global Stats - Browser, OS, Search Engine including Mobile Market Share

Orly? Verkar bero på vad man använder för källa, källan som ni använt av i eran artikel använder netmarketshare som källa, som råkar ange texten "This report contains preview data that has NOT been reviewed by Quality Assurance." ovanför statistiken.

"Additional estimates about the website population:
76% participate in pay per click programs to drive traffic to their sites.
43% are commerce sites
18% are corporate sites
10% are content sites
29% classify themselves as other (includes gov, org, search engine marketers etc..)"

Om jag inte läser detta fel så verkar eran källa räkna 76% av deras statistik genom reklamlänkar från appar och liknande?

Varav statglobalcounter använder en helt annan metod vilket verkar ge en mer riktig verklighetsbild.

Ursprungligen av KarlAndersson:

StatCounter Global Stats - Browser, OS, Search Engine including Mobile Market Share

Orly? Verkar bero på vad man använder för källa, källan som ni använt av i eran artikel använder netmarketshare som källa, som råkar ange texten "This report contains preview data that has NOT been reviewed by Quality Assurance." ovanför statistiken.

"Additional estimates about the website population:
76% participate in pay per click programs to drive traffic to their sites.
43% are commerce sites
18% are corporate sites
10% are content sites
29% classify themselves as other (includes gov, org, search engine marketers etc..)"

Om jag inte läser detta fel så verkar eran källa räkna 76% av deras statistik genom reklamlänkar från appar och liknande?

Varav statglobalcounter använder en helt annan metod vilket verkar ge en mer riktig verklighetsbild.

Källan till nätanvändningen är: Operating system market share. Ser inget om att den datan skulle vara någon förhandsgrej utan kvalitetskontroll.

Som jag tolkar det du sedan hänvisar till skriver Netmarketshare att 76 procent av sajterna som finns med i deras statistik använder sig av pay per click-program för att driva trafik till sina sajter. Enligt Wikipedia betyder det allt från banners till köpta sökord. Det låter inte orimligt i mina öron i alla fall.

Vad som är den riktiga verklighetsbilden är aldrig särskilt lätt att veta. Beroende på vad man utgår ifrån kan man få statistik att säga vad som helst. Men jag har läst fler undersökningar tidigare som säger att IOS-användare har högre betalningsvilja än Android-användare när det gäller appar tex. Så är det så otroligt att IOS-användare shoppar mer på nätet i sina mobiler?

1
Bevaka tråden