Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aldrig mer en iPad...

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-11-28 18:25

... Utan 3G...

(Erkänn nu att ni var ett par som satte kvällskaffet i fel strupe? )

Nä men allvarligt. Att hålla på att parkoppla en wifi-variant av iPad Mini med en iPhone varenda gång man vill kolla något är idiotiskt. Och jädrar vad internetdelningen på telefonen dödar batteriet effektivt. En kille på jobbet ska köpa min 2 veckor gamla Mini, 16GB wifi för 2500:-. Han är nöjd som får en nästan ny produkt en 500-ring billigare. Och jag är glad att kunna köpa en 3G utan att förlora mängder med pengar.

Alla, nöjda.

  • Medlem
  • 2012-11-28 18:30

En snabb fråga bara innan jag skickar iväg den...

När iOS 5 och iMessage kom så kom det rapporter om att återställda och sålda produkter, iPhones och iPads, kunde motta iMessage-meddelanden fastän att iPaden var återställd.
Hur ligger det till med detta idag? Finns det något jag kan göra för att undvika detta, eller behöver jag inte oroa mig alls?

Ursprungligen av Dalle:

En snabb fråga bara innan jag skickar iväg den...

När iOS 5 och iMessage kom så kom det rapporter om att återställda och sålda produkter, iPhones och iPads, kunde motta iMessage-meddelanden fastän att iPaden var återställd.
Hur ligger det till med detta idag? Finns det något jag kan göra för att undvika detta, eller behöver jag inte oroa mig alls?

Fixades iom iOS 6.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-28 19:30
Ursprungligen av Dalle:

En snabb fråga bara innan jag skickar iväg den...

När iOS 5 och iMessage kom så kom det rapporter om att återställda och sålda produkter, iPhones och iPads, kunde motta iMessage-meddelanden fastän att iPaden var återställd.
Hur ligger det till med detta idag? Finns det något jag kan göra för att undvika detta, eller behöver jag inte oroa mig alls?

Fixat i ios6.

haha dubbelsvar där

Tack för informationen.

  • Medlem
  • 2012-11-28 18:49
Ursprungligen av tqila:

Tack för informationen.

Var detta inlägg ironiskt?

Kan bara säga att jag håller med dig fullständigt Dalle! När jag drar fram min Ipad så ska den vara redo att koppla upp sig direkt oavsett om jag är hemma eller ute. Det är därför som jag väntar med en mini. Däremot så har jag börjat fundera över om en mini gör behovet av en Iphone mindre och att jag skulle kunna klara mig med en billig telefon och en Ipad Mini.

Men först så måste jag ha en mini... Är den på väg nu?

  • Medlem
  • 2012-11-28 18:48
Ursprungligen av BlackSmp:

Men först så måste jag ha en mini... Är den på väg nu?

Den ska ju börja (eller har börjat) skeppas nu i slutet av november. Beställer man en idag får man vänta 2 veckor om man beställer från Apple Store. Själv kör jag en rövare och hoppas att Apple Store i Täby snart får in den, den har dock inte kommit än. (Ringde och kollade)

  • Medlem
  • 2012-11-28 19:42

Tack för svar och dubbelsvar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-11-28 21:22

Använd blåtand, drar väldigt lite batteri. Visserligen ligger hastigheten bara på runt 1,5Mbit men det räcker ju oftast.

  • Medlem
  • 2012-11-28 21:24
Ursprungligen av Json_81:

Använd blåtand, drar väldigt lite batteri. Visserligen ligger hastigheten bara på runt 1,5Mbit men det räcker ju oftast.

Det är det jag har gjort. Att koppla via wifi är för bökigt, det är ju en hel procedur i sig.

Och bluetooth eller wifi spelar ingen roll, det är ändå för omständligt.

Beställde du inte en vit med 3G Dalle?

CIterar mig själv genom att länka lite och sätter punkt där.

http://www.99mac.se/iphone-ipad/299233-vi-vill-bestalla-ipad-mini.html#post2114521

  • Medlem
  • 2012-11-29 05:36
Ursprungligen av grenhall:

Beställde du inte en vit med 3G Dalle?

CIterar mig själv genom att länka lite och sätter punkt där.

http://www.99mac.se/iphone-ipad/299233-vi-vill-bestalla-ipad-mini.html#post2114521

Jag gjorde misstaget att besöka en butik som sålde wifi-varianten, slog till och ångrade mig.

Kan bara hålla med TS. Sitter i skrivande stund i Dubai. Har varit här i en vecka. Utan mobildata eller WiFi tillgängligt är en iPad helt värdelös. Min har mest legat och myst i väskan. Kan notera att batteritiden på min iPhone 5 är fantastisk med dataroaming avstängd. Skulle utan vidare kunna komma upp i 5-6 dagars standby. Dataroaming ligger på facila 99 spänn per MB här. Hårresande.

Dessutom går det inte att använda en iPad utan sim som gps. Helt suveränt i bilen föv.

Ursprungligen av Dalle:

Jag gjorde misstaget att besöka en butik som sålde wifi-varianten, slog till och ångrade mig.

Öppet köp?

  • Medlem
  • 2012-11-29 20:17
Ursprungligen av grenhall:

Öppet köp?

Den köptes den 10/11. Är väl knappast öppet köp på den nu. Speciellt när förpackningen är bruten.

Det beror på. Om den köptes på Elgiganten så;)

  • Medlem
  • 2012-11-29 21:00

Nope, Macoteket. 10 dagar står det på kvittot. Säljer den till kollegan i morgon istället.

1
Bevaka tråden