Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stendöd Iphone 4

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-03 16:28

Min Iphone 4 är helt stendöd! Det hjälper inte att ladda den eller att plugga in den i datorn.
Knepet att hålla båda knapparna nertryckta är tyvärr också uteslutet då lås/startknappen inte fungerar.....Någon som har ett bra förslag för att få igång den?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-03 16:33

Sätt den i laddaren till vägguttaget under flera timmar. Prova sedan att antingen starta den eller köra en reset(lås+home) på den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-03 17:14

Som sagt så fungerar inte låsknappen. Finns det något annat sätt att tvångsstarta telefonen?

hur menar du med att låsknappen inte fungerar? om det bara är själva knappen som är loss så finns det ju andra knep för att trycka på den. t.ex med en tandpetare eller något

Tryck och håll in hemknappen samtidigt som du sätter in den i datorn. Typ 5 sekunder sedan in i datorn. Se till att iTunes är startat på datorn. Vad händer då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-03 18:25

Knappen sitter kvar med den är helt stum och fungerar inte. Provade med ditt knepp grenhall men det fungerade tyvärr inte.

Ursprungligen av hellge:

Knappen sitter kvar med den är helt stum och fungerar inte. Provade med ditt knepp grenhall men det fungerade tyvärr inte.

Även om Power-knappen är stum så ska den fortfarande gå igång när man sätter i laddaren. Om du inte haft extrem otur så hemknappen också gått sönder. Men annars har du nog större problem än så skulle jag gissa.

Ger den ifrån sig vibrationssignal eller ljud när du stoppar i laddaren?

Det är nog läge att byta ut powerknappen. Ett enkelt ingrepp (om man kan det). Min grabb råkade ut för samma problem och en lämplig reparationsverkstad fixar det på en halvtimme. Det borde finnas ett antal sådana i Göteborg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-03 19:42

antar att det får bli så. Det finns ett litet hål jämte hölursuttaget uppe på telefonen, det råkar inte vara resetknappen?

Ursprungligen av hellge:

antar att det får bli så. Det finns ett litet hål jämte hölursuttaget uppe på telefonen, det råkar inte vara resetknappen?

Det är en mikrofon. Finns ingen resetknapp förutom home+power.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-03 20:32

Varken ljud eller vibration när jag börjar ladda den. Hemknappen har varit lite svajig senaste också. Hur kan den blir så stendöd? Jag laddade batteriet fullt under natten så det var ju i princip fullt när den la av.

Ursprungligen av hellge:

Varken ljud eller vibration när jag börjar ladda den. Hemknappen har varit lite svajig senaste också. Hur kan den blir så stendöd? Jag laddade batteriet fullt under natten så det var ju i princip fullt när den la av.

Hur den kan bli stendöd? Jo, den kan ju, typ, ha gått sönder. Vandrat vidare. Satt sin sista potatis. Kastat in handduken.

Ursprungligen av pmarriott:

Hur den kan bli stendöd? Jo, den kan ju, typ, ha gått sönder. Vandrat vidare. Satt sin sista potatis. Kastat in handduken.

Nja, jag tror "it's pining for the fjords" bara...

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, jag tror "it's pining for the fjords" bara...

It has ceased to be. This is an ex-iPhone.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-03 20:37

Det hände mig en gång tidigare att min iPhone 4 blev "stendöd". Ingen reaktion på knapptryckningar eller när jag stoppade i laddaren. För mig löste det sig med metoden som jag beskrev lite längre upp. Vet inte om samma hjälper dig dock.

Ursprungligen av joakimo:

Det hände mig en gång tidigare att min iPhone 4 blev "stendöd". Ingen reaktion på knapptryckningar eller när jag stoppade i laddaren. För mig löste det sig med metoden som jag beskrev lite längre upp. Vet inte om samma hjälper dig dock.

Troligtvis inte om hans power-knapp lagt av. Tyvärr.

1
Bevaka tråden