Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker tråd om Abonnemang till iPad2?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om den enda kostnaden för Joors, så länge man inte överstiger sin kapacitet, är de 499kr för Sim-kortet så är det nog att klassa som billigare än Telia iaf.

Telias refillvariant kostar 39kr/dygn(utan "årssurf")

Om inte Joors' pris avser pris/år med förnyelseavgifter varje år så blir deras kostnad cirka 41kr/månad...

Jag har vilket fall som helst mailat deras support för att räta ut lite frågetecken. För information om täckning hänvisar de till Telia o där fick jag fram denna färgglada kartbild

Senast redigerat 2012-12-02 18:58
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om den enda kostnaden för Joost, så länge man inte överstiger sin kapacitet, är de 499kr för Sim-kortet så är det nog att klassa som billigare än Telia iaf.

Telias refillvariant kostar 39kr/dygn

Om inte Joosts pris avser pris/år med förnyelseavgifter varje år så blir deras kostnad cirka 41kr/månad...

Jag har vilket fall som helst mailat deras support för att räta ut lite frågetecken. För information om täckning hänvisar de till Telia o där fick jag fram denna färgglada kartbild

Det är en engångskostnad, därefter får Joors betalt via reklamen.

Senast redigerat 2012-12-02 18:43

Fast när det gäller min kostnad så...

När jag köpte femman så köpte jag den som kontanttelefon och fick ett kontantkort med 1 års mobilsurf utan extrakostnad.

Och sedan så fick jag ett erbjudande från telia om två kontantkort där jag bara behöver aktivera dem med 50:- så får jag även där ett års kontantsurf utan extra kostnad.

Och det är billigt och bra:)

Så om man håller ögonen öppna så förekommer denna typ av erbjudanden då och då. Ifjol fixade jag ett liknande erbjudande på Halebop.

Joors verkar onekligen smidigt om man som jag näst intill alltid har access via WiFi, men gärna skulle vilja komma åt nätet även när man är på springande fot utan att behöva använda mobilen som modem.

Någon av er som använder tjänsten får däremot hemskt gärna beskriva reklamen ur alla aspekter. Meningen jag tänker på är "There's no such thing"... o.s.v.

En annan för mig riktigt viktig sak:
Om jag får för mig att jag vill kolla mailen, behöver jag då "logga in" på något sätt via t.ex. Safari eller någon annan app eller räcker det att bara klicka en gång på Mail-appen och sen uppdateras min mailbox utan att jag behöver göra något mer? Hur kommer i sådana fall reklamen med i bilden (om det inte redan är förklarat via svaret på min första fråga ovan)?

MVH

/Jonas

Här kan ni läsa om hur det fungerar: Recension av Joors till iPad.

Joors beställt. Fixade mig en invite också genom att maila info@joors.com så det blev 295kr istället för 499kr(frakt 19kr)

Om det kan hjälpa någon annan så finns det en tabell med priser från olika lev. längs ned på sidan av denna länk
iPad med Retina-skärm - Köp iPad med Wi-Fi eller Wi-Fi + Cellular - Apple Store (Sverige)

Ursprungligen av marie-claire:

Om det kan hjälpa någon annan så finns det en tabell med priser från olika lev. längs ned på sidan av denna länk
...

Fast de priserna förutsätter att man köper en iPad samtidigt...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Fast de priserna förutsätter att man köper en iPad samtidigt...

stämmer inte, tar du Telia som exempel säljer de samma abb för 99kr/mån 2GB till alla utan köp med iPad samtidigt. Abonnemang - Mobilt bredband - Privat - Telia.se

Kanske gäller någon annan operatör som du syftar på?

Ursprungligen av wilhelmsson:

stämmer inte, tar du Telia som exempel säljer de samma abb för 99kr/mån 2GB till alla utan köp med iPad samtidigt. Abonnemang - Mobilt bredband - Privat - Telia.se

Kanske gäller någon annan operatör som du syftar på?

nja, var väl lite snabb i vändningarna men alla alternativen som anges där är abonnemang vilket iaf var något som jag inte eftersökte. m-c kan dock ha rätt i att någon annan kanske kan få hjälp av det...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

nja, var väl lite snabb i vändningarna men alla alternativen som anges där är abonnemang vilket iaf var något som jag inte eftersökte. m-c kan dock ha rätt i att någon annan kanske kan få hjälp av det...

Ja precis, De skrev även upp pris per dag om du använder kontantkort. Första alternativen om du tittar på operatörernas förslag på M-C's länk är för kontantkort eller abb utan internet inkluderat.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Ja precis, De skrev även upp pris per dag om du använder kontantkort. Första alternativen om du tittar på operatörernas förslag på M-C's länk är för kontantkort eller abb utan internet inkluderat.

skälet till att det blev Joors för mig istället för kontantkort som var mitt inledande önskemål var att jag inte kunde finna någon variant som är samma som för kontantkort för mobiler, dvs betala in en gång o kör.

Telia tar tex 39kr/dygn för sitt kontantkortssurf. En möjlighet finns att kanske sänka priset eller iaf öka prestandan genom sk "årssurf" eller "Mobilsurf årskort" som det egentligen heter. Detta förutsätter dock att man betalar 500kr/år vilket jag antar ligger utanpå trafikkostnaden.

Det blev Joors av ekonomiska skäl o dessutom tror jag det räcker för vad jag ska ha det till. Får se vad jag tycker om några dagar när sim-kortet dimper ner i brevlådan

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-12-04 12:12
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Telia tar tex 39kr/dygn för sitt kontantkortsalternativ. En möjlighet finns att kanske sänka priset eller iaf öka prestandan genom sk "årssurf" eller "Mobilsurf årskort" som det egentligen heter. Detta förutsätter dock att man betalar 500kr/år vilket jag antar ligger utanpå trafikkostnaden.

500kr/år är trafikkostnaden om du har köpt till "Mobilsurf årskort". De enda kostnaderna som tillkommer är om du ringer eller sms:ar.

Ursprungligen av Vassius:

500kr/år är trafikkostnaden om du har köpt till "Mobilsurf årskort". De enda kostnaderna som tillkommer är om du ringer eller sms:ar.

stämmer bra

Har fått mitt Joors-sim nu iaf. Blev lite konfunderad först över att det inte funkade innan jag fattade att jag nog fortfarande var inloggad på testkontot o inte mitt eget. Ominstallation av appen löste det problemet

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har fått mitt Joors-sim nu iaf. Blev lite konfunderad först över att det inte funkade innan jag fattade att jag nog fortfarande var inloggad på testkontot o inte mitt eget. Ominstallation av appen löste det problemet

Trevligt! Hur funkar det?

Ursprungligen av keptang:

Trevligt! Hur funkar det?

Verkar helt ok än så länge. Som det sagts ovan erbjuder Joors upp till 10Mbit/sek i nedhastighet. Jag får 4.331Mbit/s ned och 0.951Mbit/s upp enligt Bredbandskollen. Ska bli kul att testa hur det blir när jag är ute på Alnö

Bevaka tråden