Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips - Laddkabel (Lightning) till iPhone 5 / nya Ipad 79kr

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-04 07:37

Fick mail om en deal på groupon.se precis där man kan köpa laddkabel till iPhone5, nya ipad och ipad mini för 79kr + 29kr i frakt eller två för 129kr.

Tyckte det var rätt vettigt pris, så tänkte tipsa er med.

Länk: Laddsladd till iPhone 5 -61%

(Groupon kör med referals så man kan tjäna pengar på när andra köper, men länken ovan ska inte vara sådan. Hojta till isåfall)

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2012-12-04 08:12

Jag köpte en motsvarande från eBay för ca 70 kr tror jag det var. Värt att tänka på är att den precis som min verkar ha en fyrkantig "hylsa" runt lightning-kontakten, vilket gör att den i mitt fall inte går att använda när jag har mitt silikonskal eller någon av mina bumpers på. Detta då dessa ofta (i alla fall mina) har en oval urholkning som passar orginalkabeln samt t ex usb micro -> lightning-adaptern.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-04 08:16

Uhm jag trodde Apple inte licensenserade ut tillverkning av lightning-kablar och att alla kom från Apple, så dumt. Då kanske de inte är av så bra kvalité?

Alla telenor-butiker har 70% rabatt på tillbehör.
Billiga iPhone/iPad-kablar.

En per kund men det är ju bara att be sambo, vänner och familj att även de köpa.

Hade aldrig köpt den. Groupon/Lets Deal och alla dom andra gruppköpssiterna har aldrig, märk väl aldrig, originalprodukter. Åtminstone inte med rabatter på över 50%. Oftast är det kina-prylar och jag skulle hellre rensa öronen med 8000:- än att sätta in i fejk-kabel i min iPhone 5.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-04 16:39

Varför hade du inte köpt en laddkabel som ej är Apple original? Förstör den kontakten?

Ursprungligen av vicce:

Varför hade du inte köpt en laddkabel som ej är Apple original? Förstör den kontakten?

Nej. För att OM något skulle hända så har Apple tydligt gått ut med att garantin på telefonen inte gäller.

Med tanke på chippen som är inbyggda i kontakten och kvalitetskontrollerna på vissa fabriker i Asien så hade jag inte köpt den nej.

I telenors fall är det original.

Det vet jag. Det var därför jag tog upp namnen Groupon och LetsDeal.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-04 20:29

Är det bara för laddning tror jag nog det är OK. Det är ju ändå bara plus och minus (med rätt spänning förhoppningsvis ).
Däremot videokabel och andra tillbehör, där ska de nog vara certifierade för att vara OK för mej.

Jag såg att vissa av de där kablarna (på dx.com) fungerar bara åt ett håll.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-05 09:20

Ja, det är ju inga stora pengar, så man kan ju ha det som laddkabel på jobbet och i bilen

1
Bevaka tråden