Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till Appstore över 3G?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag frågar åt en vän som inte är medlem. Han har kollat mängder med forum säger han men jag testar ändå.

Han har en ny iPhone5 o han kan bara ansluta till Appstore när han är hemma på eget nätverk dvs ej över 3G. Enligt det han funnit ska DNS sättas till Google för att det ens ska funka med wifi.

Någon som har någon koll på detta? Jag tycker det verkar väldigt konstigt

Senast redigerat 2012-12-05 09:54

Nej det ska fungera över 3G såväl som över WiFi. Finns inga inställningar som behöver göras. Testa att återställa telefonen.

Han säger att han resettat den och testat flera nät utan att få det att funka. Jag rekomenderade honom att vända sig till en återförsäljare

Då är det läge att lämna in den skulle jag vilja säga.

Lämna in efter 18 dagar...

Lär inte bli glatt

Får väl gissa på att han fick ett måndagsexemplar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-05 17:13

Varför säger han att han måste sätta Googles DNS när han kör WiFi? Några andra inställningar han har fingrat på?
Kan han surfa och läsa mail med 3G?

Ursprungligen av kenjon:

Varför säger han att han måste sätta Googles DNS när han kör WiFi? Några andra inställningar han har fingrat på?
Kan han surfa och läsa mail med 3G?

jag fattade inte den kopplingen heller. Han angav denna länk som skäl till dns-skiftet: Best Fixes for ‘Cannot Connect to iTunes Store’ Errors | iPad Insight

jag rekomenderade honom att kontakta apples support, vilket han inte gjort ännu. Han packade visst upp den ur lådan igår...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-05 22:20

Det är Googles DNS han har knappat in, vilket inte borde spela någon roll (om han inte har ändrat de andra inställningarna). Men det ska funka med originalDNS som han får från DHCP också. Och det som visas i den länken gäller WiFi, inte 3G.
Hur är det med mail och surf?

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-12-05 22:31

Jag märkte att Appstore varit lite svår att nå igår/idag. Han kanske bara haft otur?

1
Bevaka tråden