Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera körrutt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-06 20:05

Hej!
Jag har fått ett bekymmer med min iphone 5. Då jag går in på kart programmet och markerar olika platser med nålar så går det bra att radera, men nu har jag satt in en färdrutt, hur kan man radera den?:'( Finns en dålig engelsk filmsnutt om det på you tube, min engelska är dålig så jag förstår ingenting av den.:confused: Finns det någon snäll människa som kan hjälpa mig?

Om du är i navigeringsläge så kan du trycka var som helt på skärmen och välja "Avsluta".

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-06 21:24

Jag får den inte raderad genom att välja avsluta, den finns fortfarande kvar där

"Rensa" då?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-07 07:01

Tyvärr de går inte

Jag har provat på min. Om man väljer en plats att navigera till får man 2-3 alternativa rutter. Då har du en knapp som heter "Rensa" uppe i hörnet. Om du väljer en av rutterna så att navigeringen går igång, så kommer det upp en knapp i hörnet som heter "Avsluta" om man knackar på skärmen. Har du provat att lägga in en annan rutt? Tvångsavslutat kartprogrammet? Kört en reset på telefonen? Om inget av det hjälper är den nog en återställning som gäller.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-07 09:19

Jag får nog också fram både "rensa" och "avsluta" knapparna, men rensa knappen blir inte blå så man kan rensa med den. Jag har provat med att avsluta, och får då bort rutten från kartan, men när jag går in i sök så finns den markerad med en röd och en grön nål. Kan man få bort dom helt därifrån?

Vad händer om du gör en ny sökning?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-12-07 11:15

jag gör så här , trycker på boken i högra övre hörn. Då kommer man till kontakter, men längst ner på sidan finns 3 knappar Bokmärken, Senaste, Kontakter. Tryck på Senaste så kommer historiken upp. Tryck på Rensa i Vänstra övre hörn. Så kommer det upp Rensa alla tidigare. Då försvinner det.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-07 15:42

STORT VARM TACK FÖR HJÄLPEN!!!:) Än en gång har jag fått uppleva vad ni alla är hjälpsamma och bryr er när jag har bekymmer som jag inte klarar av. Ni är änglar utan vingar:D TACK än en gång

1
Bevaka tråden