Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är en iTunes server?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-12-22 14:03

Det hade ju varit fint om Apple hade en egen sådan funktion inbyggd i iTunes... (Jag väntar och hoppas på att utvecklarna inser att nätverksdelning tyvärr inte tillgodoser alla behov).

  • Medlem
  • 2012-12-08 13:32

Återupplivar en gammal tråd igen.
Hur ser det ut med detta i dag? Har en Synology DS 413 och som jag fattar det ska man kunna streama direkt från NASen till en ATV? Jag har laddat ner iTunes Server till NASen, installerat och indexerat. Men hur går jag vidare? Den syns inte på min ATV, dator eller iPhone. Har jag missat något? (eller allt?)

Det som planB skriver ovan är det som gäller fortfarande vad jag vet.
Du ska inte kunna streama från din NAS till något annat än iTunes (med det som kallas iTunes Streaming Server).

Du bör kunna se den i iTunes (och endast där), se länken.

Synology Network Attached Storage - iTunes Streaming Server - DSM 4.1

Jag kan streama från NAS till min ATV3 via min MacMini som kör iTunes. Detta funkar fint för både musik, podcaster och video.

Att köra direkt mellan NAS och ATV har jag inte heller lyckats, troligen pga att iOS saknar möjlighet att ansluta till iTunes Server på NAS. Kanske när iOS 6 för ATV kommer blir det möjligt?

Ja precis, iTunes kan se den och använda den.

  • Medlem
  • 2012-12-08 14:57

Det var precis så det blev för mig med, från dator är ok, men inte från NASen. Hoppas innerligt att en lösning är på väg! (Utan större hopp dock)

Bevaka tråden