Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag använda en iPhone köpt i USA här i Sverige?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena alla glada!

Jag och min flickvän drar till NYC på lördag och vi är båda keen på att köpa en iPhone5 när vi är där. MEN min fråga är kan jag använda den i Sverige?? Vad jag vet så finns det tre olika modeller av iPhone5 (Model A1428, Model A1429,

Model A1429)

Och Apple har precis börjat att sälja olåsta model a1428.. Men har varit en del snack om att det är olika "tekniker" på 3G och 4G band mellan EU's olika länder och USA.

Hade varit superb om någon har någon konkret info att detta verkligen går.

//Ace

Hehe är det ett Ja?? hittar inget konkret svar att det är möjligt? Plus att den senaste post jag hittar är ifrån sep

Ursprungligen av acenation:

är det ett Ja?

Nej, det är en vink om att det är onödigt att skapa en ny tråd när det redan finns trådar med exakt samma frågeställning. Det går precis lika bra (t.o.m bättre) att fortsätta i en befintlig tråd.

Nu blev du tvungen att skumma igenom tre trådar (med i princip samma svar i alla).

Om vi fortsätter i den här tråden, så blir näste man tvungen att skumma igenom fyra trådar (med i princip samma svar i alla).

Osv.

Det spelar ingen roll vilken du väljer så länge det är en GSM-version. Ingen av dem funkar ändå med LTE i Sverige och det är det enda som skiljer.

Är telefonen låst till någon amerikanskt telebolag så är jag tveksam att den fungerar med ett svenskt micro sim kort, men är telefoen jailbreakad så skall det inte vara några problem, köpte en 3GS som var jailbreakad för 2 år sedan, du kan ju alltid testa telefonen hos försäljaren med ditt svenska micro sim kort.

Du kan använda en iPhone som kör GSM och inte har ett operatörslås.

När det gäller 4G så är det en risk du får ta, men försök att ta en modell med stöd för 1800Mhz-bandet. Det talas om att det är på den frekvensen som svenska operatörer kommer att köra sitt 4G-nät för iPhone.

1
Bevaka tråden