Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er, ska idag byta min iPhone4 mot en 4S. Jag säkerhetskopierade till iCloud från min nuvarande telefon. Stoppade in simkortet och startade upp den nya.
Fick frågan om jag ville återställa från en iCloud-säkerhetskopia, valde det såklart och angav mina inloggningsuppgifter för apple-id. Men då får jag bara upp att det inte finns någon säkerhetskopia i iCloud ?!

Whaaaat to do?

Den nya får inte köra en äldre version av iOS än din gamla gjorde.

Ah ok, updaterar till iOS 6.0.1 på den nya också nu. Så återställer jag alla inställningar efter det och försöker igen.

Borde i och för sig inte listan med säkerhetskopior åtminstone visas? Men skitsamma, jag testar din teori

Ursprungligen av yabbah:

Borde i och för sig inte listan med säkerhetskopior åtminstone visas? Men skitsamma, jag testar din teori

Nej det gör den inte eftersom den inte är kompatibel med ditt iOS. Fick det problemet på en utbytesenhet innan så det är riktig erfarenhet som talar.

Ursprungligen av grenhall:

Nej det gör den inte eftersom den inte är kompatibel med ditt iOS. Fick det problemet på en utbytesenhet innan så det är riktig erfarenhet som talar.

Tack, försöker uppdatera. Den verkar dock lite efterbliven. den hade iOS 6.0, jag startade uppdatering till 6.0.1 i telefonen, den stod å tuggade en halv evighet. Så jag startade om den. Då var det plötsligt iOS 5.1 ?!
Försökte återställa och uppdatera i Itunes men fick felmeddelande 3194. Ser nu att telefonen försöker "förbereda uppdatering" till 6.0.1, så jag får väl hoppas att det fungerar.
Annars?

Nu fungerar det äntligen, tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden