Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Text/HTML-editor för OS 9?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det BBEdit som gäller fortfarande om man vill ha en mångsidig text- och HTML-editor för MacOS 9? Eftersom jag sällan kodar HTML på Macintosh så har jag fastnat för HomeSite (PC). Det är ett otroligt bra program och jag skulle önska att det fanns för MacOS också eftersom jag kör Mac hemma.

Tips emottages!

bbedit äger.

sorry, kan inte komma på nått annat än det, hydra är skapligt, och blir säkert bättre med tiden... men det är nog osx only..

bbedit röstar jag på.

Även om jag själv inte längre använder os 9 så kan jag inte tänka mig att det kommit någon "bbedit-killer" det senaste året.
Jag använder själv HomeSite för pc på jobbet och bbedit hemma på macen, och tycker fortfarande att bbedit är bättre. Kan inte riktigt säga varför, det kanske bara är känslan (och att bbedit finns på just mac).

En sak som jag dock upptäckte att bbedit slog homesite ordentligt på var sök och ersätt i många filer, se http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2028

Page Spinner http://www.optima-system.com/pagespinner/index.html tycker jag är en bra enkel html-editor. Svenskt sharewareprogram.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-15 23:24

Håller med pelle,testa PageSpinner.

Inget snack om saken - BBedit saknar motsvarighet i hela datorvärlden!

... ok då, emacs är jävligt bra, coolt att kunna kompilera och provköra sina java-apps direkt i editorn, men ändå, BBedit!!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av hallgren
En sak som jag dock upptäckte att bbedit slog homesite ordentligt på var sök och ersätt i många filer, se http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2028

Tycker också att BBedit är riktigt kraftfullt när det gäller sök&ersätt på många filer, samt "grep"-funktionen.

Någon som har tips på ett PC-program som klarar detta?
Det måste klara "grep" vid sök&ersätt i flera filer.

Edit: Kollade tråden du referade till och såg tipset om "Search and Replace" för windows. Skall ladda ner o se om det matchar BBedit.

  • Medlem
  • 2003-07-16 01:31

Kan bara hålla med alla andra... BBEdit!

(Motsvarande till PC är UltraEdit om man nu är tvungen att bruka en sådan maskin. Faktiskt mycket bra program).

Jag har testat både PageSpinner (arbetade med det under ett par år i slutet av 90-talet) och UltraEdit (för PC). UltraEdit är verkligen en bra editor och man kan konfigurera det mesta som man vill ha det. Dock tycker jag att HomeSite är skönare om man kör PC.

PageSpinner tycker jag är lite för ostrukturerad och känns inte som en allround-texteditor utan mer som en renodlad HTML-editor.

Det kanske blir BBEdit trots allt.

Tack för alla tips!

Är det lowtech-klubben som har möte? Var är all WYSIWYG? PageMill, HomePage, Dreamweaver...?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Är det lowtech-klubben som har möte? Var är all WYSIWYG? PageMill, HomePage, Dreamweaver...?

Tro det eller ej, men det finns folk som fortfarande vill skriva sin kod (HTML, ASP och annat) för hand. Skulle möjligtvis kunna tänka mig att arbeta i Dreamweaver UltraDev.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-16 10:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Är det lowtech-klubben som har möte? Var är all WYSIWYG? PageMill, HomePage, Dreamweaver...?

Dreamweaver är ganska dyrt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Är det lowtech-klubben som har möte? Var är all WYSIWYG? PageMill, HomePage, Dreamweaver...?

Lowtech? Skulle PageMill vara hightech?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-16 14:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Är det lowtech-klubben som har möte? Var är all WYSIWYG? PageMill, HomePage, Dreamweaver...?

Vad är HomePage för nåt?

1
Bevaka tråden