Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man in ringsignaler på sin enhet utan dator?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 08:33

Nu när iPhone är Pc-fri borde det inte komma appar anpassade för det?
Eller finns det redan??

Senast redigerat 2012-09-25 12:13
Ursprungligen av Yes:

Nu när iPhone är Pc-fri borde det inte komma appar anpassade för det?
Eller finns det redan??

Vad menar du?

Och vart kommer ringsignalen in i frågeställningen?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 08:52

Ringtones kräver ju att man synkar med iTunes

Aha, du vill skapa en ringsignal utan att använda datorn. Det framgick inte helt klart. Och, vet ej.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-25 09:50

Det är ju pc-fritt om du köper ringsignaler

Vet inte om det fungerar att maila en signal och plocka upp den från mailet?

Kan inte nya versionen av GarageBand för iPhone göra ringsignaler? Känns bökigt och ologiskt om man är tvungen att gå via iTunes för att i så fall använda dem på telefonen. (Jag har inte lagt in os6 än så jag har inte kunnat testa.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-25 12:17
Ursprungligen av pressplayontape:

Kan inte nya versionen av GarageBand för iPhone göra ringsignaler? Känns bökigt och ologiskt om man är tvungen att gå via iTunes för att i så fall använda dem på telefonen. (Jag har inte lagt in os6 än så jag har inte kunnat testa.)

Inte vad jag kan se.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-25 13:05

Jag köper mina i iTunes. Senaste var Gagnam Style för 12:-

Det går utmärkt att skapa ringsignaler från Garageband i iPhone.

Mina låtar -> Redigera -> Markera låt -> Exportknapp -> Dela låt som Ringsignal

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-25 13:34
Ursprungligen av Macaddict:

Det går utmärkt att skapa ringsignaler från Garageband i iPhone.

Mina låtar -> Redigera -> Markera låt -> Exportknapp -> Dela låt som Ringsignal

Se där ja!

Nu har jag inte använt Garageband men kan man öppna en mp3-fil där och sedan "Dela låt som ringsignal" ?

Ursprungligen av zinned:

Se där ja!

Nu har jag inte använt Garageband men kan man öppna en mp3-fil där och sedan "Dela låt som ringsignal" ?

När man är i läge där man redigerar spår kan man dra in mp3-filer in i Garageband.

Redigeringsläge -> loop -> Musik ->leta fram rätt låt -> dra låten till ett nytt spår i Garageband -> Släpp

Sen tror jag man måste göra första låtsektionen längre för att ringsignalen ska bli mer än 8 takter. Tryck på +-tecknet i högerkanten för att lägga till takter. Ringsignalen får inte vara mer än 30 sekunder så man får testa sig fram till lagom många takter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-08 00:26
Ursprungligen av Macaddict:

När man är i läge där man redigerar spår kan man dra in mp3-filer in i Garageband.

Redigeringsläge -> loop -> Musik ->leta fram rätt låt -> dra låten till ett nytt spår i Garageband -> Släpp

Sen tror jag man måste göra första låtsektionen längre för att ringsignalen ska bli mer än 8 takter. Tryck på +-tecknet i högerkanten för att lägga till takter. Ringsignalen får inte vara mer än 30 sekunder så man får testa sig fram till lagom många takter.

...i iOS?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-25 14:09
Ursprungligen av Macaddict:

Hur menar du nu? Detta är väl inte intressant här...eller missförstår jag dig?

I ditt exempel blandar du ju inte iTunes, vi diskuterar om det går att göra direkt från iPhone/iPad.

Ursprungligen av zinned:

Hur menar du nu? Detta är väl inte intressant här...eller missförstår jag dig?

I ditt exempel blandar du ju inte iTunes, vi diskuterar om det går att göra direkt från iPhone/iPad.

Jag har inte examinerat länken, men det finns ju iTunes på iPhone/iPad.

Jo jag glömde förutsättningen "utan dator" när mp3-fil kom på tal. Nä det verkar inte gå. När Garagebandför iOS har stöd för iCloud-synk kanske.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-25 14:31
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har inte examinerat länken, men det finns ju iTunes på iPhone/iPad.

Kolla länken först, hett tips

Den visar iTunes på datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 15:51

Just det. Utan dator var det
Apple borde ju lätta på regelverket snart??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-25 16:16

Jag testade att maila en .m4r-fil till mig själv men den kan endast spelas upp alternativt skickas till olika mottagare (som till iTunes, till iMovie till Dropbox etc etc).

Går inte att adda den som en ringsignal direkt i luren.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 16:34

Någon som har Garageband i sin iPhone och som kan kolla om man kan göra ringsignaler där??

Ursprungligen av Yes:

Någon som har Garageband i sin iPhone och som kan kolla om man kan göra ringsignaler där??

Se inlägg 10!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 17:01

Kanon!
Tack alla för hjälpen.
Tack även till dig som förtydligade rubriken.

Yes!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-19 22:00

Nå'n som vet om och i så fall hur man får in tidigare köpta ringsignaler i telefonen utan att ansluta till datorn? I min MBP ser jag att jag har tre inköpta signaler men dom ser jag ju ingenstans i min iPhone4. När jag skulle köpa en av dom igen fick jag beskedet att jag redan hade köpt den och fick frågan om jag ville göra det igen. Uppenbarligen så vet iTunes store att jag redan har köpt den och då borde jag ju kunna ladda ner den gratis igen!?

Tack på förhand och God Jul!

Ursprungligen av Baeckis:

Nå'n som vet om och i så fall hur man får in tidigare köpta ringsignaler i telefonen utan att ansluta till datorn? I min MBP ser jag att jag har tre inköpta signaler men dom ser jag ju ingenstans i min iPhone4. När jag skulle köpa en av dom igen fick jag beskedet att jag redan hade köpt den och fick frågan om jag ville göra det igen. Uppenbarligen så vet iTunes store att jag redan har köpt den och då borde jag ju kunna ladda ner den gratis igen!?

Tack på förhand och God Jul!

Nej, du kan inte bara ladda ner den igen när du bor i Sverige och använder svenska iTunes Store. Om jag inte har helt fel så är du tvungen att använda dig av en dator för att få ordning på detta, som det ser ut med begränsningarna i dagsläget.

1
Bevaka tråden