Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud rapporterar att mer utrymme används än vad jag gör?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-12-26 19:59

Hej!

Har ett problem med min icloud på min iphone 5. Jag har läst lite och hittat olika svar som kunde hjälpa mig, men det gjorde det inte. Problemet är att mitt minne är nästan fullt på icolud och jag använder kanske 1.5 gig medan det står att jag använder 4.5 gig. Jag tror det har med spotify att göra, men jag har bockat av spotify när den ska säkerhetskopiera. Men av någon anledning så kopierar den fortfarande mina offline listor. Så nu undrar jag hur jag ska göra? håller på att flippa.

Tack på förhand!

Senast redigerat 2013-02-06 18:28

Hade samma problem en gång. Gå in via iCloud kontrollpanelen i OS X / Windows och ta bort alla säkerhetskopior där och starta säkerhetskopieringen.
Löste det för mig, använder dock inte Spotify så det kanske är något specifikt där.

Men alltid värt att testa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-12-26 23:04

Nej det funkade inte, får fortsätta att trixa tills jag löser det. Tack ändå

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-02-06 17:38

Fullt i iCloud
Slog i lagringstaket med min 4S 32GB. Har raderat +5GB bilder men iCloud verkar inte reagera på detta och minska säkerhetskopians storlek.

är det sista röda knappen som jag ska köra? Radera och börja om på ny kula?

Det bör funka finfint.
Jag gjorde som i mitt inlägg #2 när det spårade ur för mig. Började på ny kula alltså.

Du har synkat bilderna antar jag så dessa finns sparade?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-06 18:14

reboot81, kör din 4S 4G!?

Ursprungligen av kladda:

reboot81, kör din 4S 4G!?

Det gör väl alla 4S? Därav namnet.

Ursprungligen av keptang:

Det gör väl alla 4S? Därav namnet.

Nu var du inte rolig...

@reboot81 även jag undrar hur man får 4G på en 4S?

Ursprungligen av Borttaget:

Nu var du inte rolig...

@reboot81 även jag undrar hur man får 4G på en 4S?

Det är självklart inte möjligt.
Hint.
Vissa operatörer verkar ha lite problem med det, t.ex. AT&T i US.

Senast redigerat 2018-07-23 08:59
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-06 19:39

Jag kom på att det var iclouden på min MacBook som spökade. Av någon anledning tar den också samma kopia jag har på mobilen och lagrar den på iCloud igen. Alltså har jag två av samma kopia en från mobilen och en från macen. Så nu vet jag inte hur jag ska göra så att iCloud på datorn inte tar samma kopia. Någon som vet?

@twenty, det finns ingen iCloud på datorn (att säkerhetskopiera till), menar du iTunes?
Man säkerhetskopierar antingen till iTunes på datorn eller till iCloud på nätet, inte både och, därför finns det inte heller något sätt att välja att säkerhetskopiera till båda.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-06 21:37

Hur lägger man upp bilder? så att jag kan visa hur det är, jag förstår vad du menar men jag har en icloud på systeminställningar på datorn. Så min icloud tar dubbla kopior av någon anledning? (min teori)

Det du ser där ska vara samma du ser i telefonen. Det är samma källa = iCloud.

Ladda upp bilderna på t.ex. http://tinypic.com/ klicka på bild-länken här på sidan, klistra in länken till bilden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-06 21:54

sådär

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-06 21:58

Min mobils kopia är 1,9 gig ungefär med bilder och alla program, så jag tänkte att den kopierar dubbelt av någon anledning?

Ta bort den som finns där och börja om med en ren iCloud.
Verkar inte helt ovanligt att iCloud säkerhetskopieringen ballar ur.

Appar backas inte upp, bara data till dessa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-06 22:06

Har gjort det men den gör exakt samma sak... äh får nog leva med det i sådana fall. tack för all hjälp

1
Bevaka tråden