Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför hänger sig min apple tv ständigt?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-01-01 15:45

Jag har den nyaste Apple TVn och en ny Air. Jag vill använda min Apple TV för att streama spotify från datorn. Men det fungerar inte felfritt. Ibland kan det funka felfritt 15 miniuter, ibland någon timme, ibland flera timmar. Men det bryts alltid, musiken slutar gå från apple tven och istället går via datorhögtalarna. Ibland blir det sådana problem att jag måste starta om apple tvn.

Apple TVn har jag kopplat med kabel och datorn har jag inte mer än 5 meter ifrån routern. Någon som har samma problem som mig?

Vad har du för router?
Är det en D-link så kan du ta en titt på den här länken: Bonjour connections "disappear" (RESOLVED)

  • Medlem
  • 2013-01-02 18:22
Ursprungligen av suddgummi:

Vad har du för router?
Är det en D-link så kan du ta en titt på den här länken: Bonjour connections "disappear" (RESOLVED)

Jag har en netgear...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-03 16:41

Same, same but different....

Stäng av att hårddiskarna ska gå i vila och sätt din dator på sömn = aldrig vid anslutning till ström.

Förstår du vad jag menar med det?

  • Medlem
  • 2013-01-05 11:24
Ursprungligen av grenhall:

Stäng av att hårddiskarna ska gå i vila och sätt din dator på sömn = aldrig vid anslutning till ström.

Förstår du vad jag menar med det?

nej, tyvärr förstår jag inte. Hårddiskarna går inte heller inte i sömn då jag använder datorn samtidigt som jag streamar ljudet.
Men du får gärna förklara så ska jag testa.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-05 11:29
Ursprungligen av grenhall:

Stäng av att hårddiskarna ska gå i vila och sätt din dator på sömn = aldrig vid anslutning till ström.

Förstår du vad jag menar med det?

Det ska inte behövas för att hålla igång streamningen.

Jag har en Mac Mini som jag streamar iTunes till stereon och all musik ligger på min NAS.
Fast jag spelar musik ser jag att hdd´n på Mac Minin går ner i vila utan att musiken stannar.

Det gissar på att det är något med nätverket ändå.

Ursprungligen av lappen71:

Det ska inte behövas för att hålla igång streamningen.

Jag har en Mac Mini som jag streamar iTunes till stereon och all musik ligger på min NAS.
Fast jag spelar musik ser jag att hdd´n på Mac Minin går ner i vila utan att musiken stannar.

Det gissar på att det är något med nätverket ändå.

Nej det ska inte behövas. Men ändå så avbröts mina filmer efter 15 minuter. Inte varje gång men ofta. Så rekommendationen är att stänga av att hårddisken ska sova öht.

  • Medlem
  • 2013-01-05 13:11

Jag misstänker att det är min router som är problemet, har en WNR2000 och en google sökning på "WNR2000 Apple TV" så kommer det upp ett flertal som har problem. Så kan någon rekommendera vilken router ni använder för att streama musik+film till Apple TV som fungerar utan problem? Inga routrar över 1000kr

Ursprungligen av JGG:

Jag misstänker att det är min router som är problemet, har en WNR2000 och en google sökning på "WNR2000 Apple TV" så kommer det upp ett flertal som har problem. Så kan någon rekommendera vilken router ni använder för att streama musik+film till Apple TV som fungerar utan problem? Inga routrar över 1000kr

Asus RT-N56U

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-05 15:03
Ursprungligen av JGG:

Jag misstänker att det är min router som är problemet, har en WNR2000 och en google sökning på "WNR2000 Apple TV" så kommer det upp ett flertal som har problem. Så kan någon rekommendera vilken router ni använder för att streama musik+film till Apple TV som fungerar utan problem? Inga routrar över 1000kr

Haha exakt en sådan som jag har och här fungerar det utan problem

Testa att resetta din router till att börja med.

1
Bevaka tråden