Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

30-pins blåtandsadapter till iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter 5 år med 30-pinskontakt till iPhone har jag samlat på mig lite dockningsstationer. Jag tittade runt och hittade en 30-pins blåtandsadapter som nu förlänger livet på mina dockningshögtalare. Tycker efter ett par dagars provande att det funkar rätt smutt, pris 40$ beställt på wavejamr.com

Funderar på att skaffa flera men undrar om jag missat någon annan lösning-intresserad av att använda befintliga dockningsstationer ej att byta allt....

Varför inte bara gå in på Clas Ohlson istället?

Bluetooth-mottagare för dockningshögtalare | Clas Ohlson

Tja, ingen fan av Clabbes kvalitè och tittar sällan i deras katalog. Inte haft problem med hack i ljudet, håller mig på samma våningsplan max 10m ifrån.
Funkar ej i Firewire-dock, där sitter iPoden...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-05 19:36

Funkar någon av dessa med dockningsstationer som enbart har FireWire-ström, exempelvis iPod Hifi?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-05 19:49

Du är nöjd alltså?

Jag köpte en billigare modell på ebay, tror jag betalade 8-9 dollar.
Den är sådär, även om telefonen ligger bredvid hackar ljudet ibland.

Hur är dynamiken i ljudet? Jag köpte en Belkin Bluetooth till 3,5mm till att ha i bilen, men lämnade tillbaka den för jag tyckte ljudet var dåligt. Inte samma tryck som när jag kopplar kabeln rätt in i telefonen.

Bra ljud kan man väl aldrig få med BT.
Men det beror såklart på vilka krav man har.

jag har provat en gång, det blev bara en gång.

Omfånget är säkert mindre men stör inte mina slölyssnade öron, bättre än väntat. Kan det vara skillnad på BT version?

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-01-05 23:14

Finns DMTECH för 229 på NetOnNet samt motsvarande för 199 på Teknikmagasinet. Då vi var på NetOnNet blev det den som inhandlades och den har funkat bra de gångerna vi kört den i den (nätanslutna) iPig:en.

1
Bevaka tråden