Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnitt? Filändelser .pfm och .pfb

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver ett speciellt typsnitt för att följa kundens grafiska profil. Informationschefen skickade mig fyra filer med ändelserna .pfm respektive .pfb.
Jag får inte något program att känna igen dem som typsnitt eller något annat. Vad är det jag fått? Finns det speciella pc-typsnitt? Vill gärna veta lite mer innan jag kontaktar henne om detta. Små filer är det också, mellan 11 och 28 kb.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-04-13 15:37

Konvertera typsnitten med Fontlabs Transtype Pro.

Ursprungligen av Nelson:

Konvertera typsnitten med Fontlabs Transtype Pro.

Finns det något gratisalternativ?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-04-13 15:52
Ursprungligen av Asterraster:

Finns det något gratisalternativ?

Tror inte att det finns något gratis alternativ dessvärre! Är det kommersiella typsnitt du vill ha konverterade?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-13 16:06

Om du jobbar i InDesign så finns det en mapp i InDesigns programmapp som heter "Fonts". Lägg dom där så kan du använda dom i InDesign!

Janne

Ursprungligen av jannes:

Om du jobbar i InDesign så finns det en mapp i InDesigns programmapp som heter "Fonts". Lägg dom där så kan du använda dom i InDesign!

Janne

Suveränt! Att det kan vara så enkelt. Tack! Det var bra att jag fick veta detta och slapp krånglet med att konvertera eller att ringa till informationschefen och förklara att jag har en sådan där konstig dator som inte tar "vanliga" typsnitt.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-05-29 17:03

Gammal tråd, men så suveränt! Hade exakt samma problem Asterraster. En kund har skickad annonsmaterial med typsnitt som jag inte inte fick in. Strulade en 20 minuter innan jag valde att googla .pfb och upp kommer 99 med svaret... som vanligt.

Ursprungligen av jannes:

Om du jobbar i InDesign så finns det en mapp i InDesigns programmapp som heter "Fonts". Lägg dom där så kan du använda dom i InDesign!

Janne

Kanon, funkade likadant i Illustrator CS5 - fick skapa katalogen först.

1
Bevaka tråden