Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 säger jag har 6.3gb bilder, när jag inte har några alls!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • oslo
  • 2013-01-30 19:21

som rubriker säger, så påstår telefonen att jag skulle ha 6.3gb bilder när jag inte har några alls.
märkte detta när ja skulle göra 6.1 updaten, o då gick de inte för ja hade för mycket skit i luren, men den är ju ny så jag har inte ännu skaffat mig massa bilder osv.

tack för svar!

ska tilläggas att jag gjort "reset" med home, låsknapp i 10 sec, samt återställning via itunes

Återställ utan att lägga tillbaka säkerhetskopia.

  • Medlem
  • oslo
  • 2013-01-30 19:35

då ryker ju alla kontaker osv....

Nej, dessa har du förslagsvis synkade med din dator eller iCloud.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2013-01-31 04:32

Om du har bilder i bildströmmen laddas de ner till dina enheter.

Ursprungligen av bpl:

Om du har bilder i bildströmmen laddas de ner till dina enheter.

Bildströmmen räknas inte in i lagringsutrymmet.

Ursprungligen av pmarriott:

Bildströmmen räknas inte in i lagringsutrymmet.

Inte på iCloud men måste väl rimligtvis räknas med i lagringsutrymmet på iOS-enheten.

Ursprungligen av Christian Å:

Inte på iCloud men måste väl rimligtvis räknas med i lagringsutrymmet på iOS-enheten.

Ja, men TS skriver i sitt första inlägg att det inte gick att göra backup pga "för mycket skit i luren". Om det är 6,3 GB bilder i bildströmmen så tar inte dessa upp något av de 5 GB utrymme man får gratis och påverkar därmed inte möjligheten att göra backup.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2013-01-31 18:03
Ursprungligen av pmarriott:

Ja, men TS skriver i sitt första inlägg att det inte gick att göra backup pga "för mycket skit i luren". Om det är 6,3 GB bilder i bildströmmen så tar inte dessa upp något av de 5 GB utrymme man får gratis och påverkar därmed inte möjligheten att göra backup.

TS skulle uppdatera till iOS 6.1 inte göra backup.

Har TS 6.3 GB bilder i bildströmmen laddas de ner till iOS enheten som kan göra att det inte finns plats för en update.

Ursprungligen av bpl:

TS skulle uppdatera till iOS 6.1 inte göra backup.

Har TS 6.3 GB bilder i bildströmmen laddas de ner till iOS enheten som kan göra att det inte finns plats för en update.

Läste det som att han inte kunde göra backup inför uppdateringen. Hoppsan.

Om det inte är blidströmmen kan du testa att välja bort foton från synkroniseringen sedan slå igång "fotosynk" igen.

1
Bevaka tråden