Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube segt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Youtube går grymt segt. Kör Telia fiberlan med 250mbs och får vänta upptill 30 sek på filmer ibland.
Telia säger att det beror på Youtube.
Någon här som har något att tillägga?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-31 18:16

Här rullar det på med full fart. Har Comhem 100Mbit/s. Är det likadant på alla filmer/klipp på YouTube?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-31 18:35
Ursprungligen av Klintan:

Youtube går grymt segt. Kör Telia fiberlan med 250mbs och får vänta upptill 30 sek på filmer ibland.
Telia säger att det beror på Youtube.
Någon här som har något att tillägga?

Beror nog till stor del på upplösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-31 21:06

Jag har märkt att 1080p-filmer på YT relativt ibland tar absurt mycket längre tid att pre-cacha än 720p. Jag tror helt det beror på YT då det för mig skett på olika platser med olika ISP, datorer och operativsystem.

En trist lösning är att gå ner i upplösning alltså eventuellt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-31 21:30

Det går ofta betydligt fortare att ladda ned från YT än att vänta på att videoströmmen ska stabiliseras.

Det flesta operatörer har erkänt att det är ett problem och diskuteras/bearbetas med google.

Står på sidorna för respektive ISP.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-02-01 02:08

Har också haft detta problem senaste veckan. Drog igång en SSH-tunnel via min VPS i Nederländerna, och då blev det fart på buffringen. Utan tar det flera minuter att buffra några minuter långt klipp. Känns som att det är något knas mot Sverige, då folk spridda över hela Sverige med olika ISP:ar har fått samma problem senaste veckan.

Har 100/10Mb från Comhem.

Själv kör jag också full fiber och haft en väldigt svajjig koppling till youtube. Ibland fungerar det prima men ibland inte.
Brukar oftast får bättre om jag öppnar youtube klippen i vlc istället.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2013-02-01 20:26

Har varit grymt segt hela veckan. Telia.

1
Bevaka tråden