Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

-TV3 Uppdatering stannar vid 4/5

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-29 20:40

Hur kommer jag vidare?

Låt den stå? Hur länge har du väntat?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-29 20:43

Ca 45 minuter.
Är på steg 1/2

Uppdaterar du med apple tv ansluten till wifi eller kabel? Jag var tvungen att ansluta via wifi för att uppdateringen skulle fungera.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-29 20:52

Ethernet

Körde min uppdatering via WiFi och det gick riktigt snabbt, några minuter bara..

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-29 20:55

Fick du avbryta pågående?

Uppdaterade även min ATV 3 via Ethernet. Gick snabbt och bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-29 21:11

Ryckte ur elsnöret. Uppdaterar via wifi nu.
Klart!

Tack

Min ATV3 dog vid uppdateringen. Den stannade ganska tidigt i processen. När jag långt senare tittade till den så var den stendöd.

Nu kan jag inte få någon reaktion alls från den...
Några tips?

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

...Nu kan jag inte få någon reaktion alls från den...

Vad har du provat?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad har du provat?

Hade bara provat att starta om den via strömkabeln, nu håller jag på med en återställningen via iTunes, får hoppas det väcker den till liv igen...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-02-03 14:15

Jag körde via WIFI och det tog nästan tre timmar innan det var klart...

Jag körde på trådbundet och den stannade vid uppdatering 1 av 2. Rykte ur elkabeln efter en halvtimme
kopplade ut ethernet kabeln och startade om på Wi-Fi och det var klart på 5 minuter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-03 19:13

Jag uppdaterar också via wifi. De två senaste uppdateringar har tagit 1-2 timmar vardera. Vet inte varför det tar sån tid, för det går snabbt och smidigt när man t.ex. streamar HD-material från Netflix.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-03 19:22

Jag har upplevt dem två sista uppdateringarna till ATV på följande sätt: det går rätt snabbt att laddar ner (några minuter), sen tar installationen lite längre, ca 20-30 min och ibland verkar den stå still några minuter. Jag har uppdaterat via Wi-Fi.

Edit: senaste uppdateringen gjorde jag en dag efter den släppts så det var nog ingen överbelastning på Apples servrar då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-03 19:35
Ursprungligen av stile:

Edit: senaste uppdateringen gjorde jag en dag efter den släppts så det var nog ingen överbelastning på Apples servrar då.

Ah, det kanske är det som är problemet. Får prova att vänta några dagar nästa gång för att se om det går snabbare.

1
Bevaka tråden