Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appstore - Begäran nådde en maxgräns

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har problem med appstore. Fungerar några sekunder sen står den bara och hänger tills jag får felmeddelandet "Begäran nådde en maxgräns". Någon annan som har samma problem just nu eller är det något knas med ipaden? Testat starta om, samma sak. I övrigt så fungerar det bra att surfa osv... Så min nätanslutning är helt ok.

Samma för mig

Samma här. Generellt tycker jag det ofta är problem med App Store. Synd att Apple inte tar tag i saken och fixar prestandan/stabiliteten.

Yep, verkar vara problem nu.

Ursprungligen av nikmoz:

Samma här. Generellt tycker jag det ofta är problem med App Store. Synd att Apple inte tar tag i saken och fixar prestandan/stabiliteten.

Du är alltså inne och klickar där stora delar av varje dygn?

Jag tror att om de skulle ha så stora och generella problem så skulle de fixa det snabbt.

Ursprungligen av maskh:

Du är alltså inne och klickar där stora delar av varje dygn?

Jag tror att om de skulle ha så stora och generella problem så skulle de fixa det snabbt.

Rätt allmänt känt att Apple har problem här, ofta som inte Uppdatera visar några appar trots att det finns appar att uppdatera.
Man får döda appen och prova igen, funkar för det mesta, ibland inte ens då.

Ursprungligen av keptang:

Rätt allmänt känt att Apple har problem här, ofta som inte Uppdatera visar några appar trots att det finns appar att uppdatera.
Man får döda appen och prova igen, funkar för det mesta, ibland inte ens då.

Du slipper det snart Mr. Google Play. Fast att döda appar blir en heltidssyssla för dig framöver.

Ursprungligen av grenhall:

Du slipper det snart Mr. Google Play. Fast att döda appar blir en heltidssyssla för dig framöver.

Tror inte Google Play funkar på min iPad mini.

Ursprungligen av keptang:

Tror inte Google Play funkar på min iPad mini.

Du kommer inte ha tid att använda din Mini med allt appdödande på din HTC.

Ursprungligen av grenhall:

Du kommer inte ha tid att använda din Mini med allt appdödande på din HTC.

Då kan jag rekommendera appen advanced task killer min bästa app i jobbluren

Ursprungligen av memnon:

Då kan jag rekommendera appen advanced task killer min bästa app i jobbluren

Då kan jag rekommendera iOS. Där behöver man inte stänga apparna.

Ursprungligen av maskh:

Du är alltså inne och klickar där stora delar av varje dygn?

Jag tror att om de skulle ha så stora och generella problem så skulle de fixa det snabbt.

Ja, man kan ju tro det, men är uppenbarligen inte prioriterat hos Apple. Eller mer troligt, dom har ännu inte lyckats få till det. Generellt har dom väl en hel del utmaningar på server-/cloudsidan eller vad nu detta kategoriseras som.

Och nej, är inte inne stora delar varje dygn. Men ett par gånger om dagen iaf, och utan att ha exakt statistik så är känslan att det alltför ofta är problem likt det igår. Andra gånger är det bara allmänt segt. Hur som helst, Apple har jobb kvar att göra här.

Vad som är problemet är väl att App Store fortfarande inte är en native app utan en webapp?

Ursprungligen av JoMaLu:

Vad som är problemet är väl att App Store fortfarande inte är en native app utan en webapp?

Det är nog inte problemet. Däremot att Apple har problem med servrarna som ska leverera content.
Skulle inte hjälpa om det var en native app.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-22 19:02

Får jag väcka tråden? Jag har precis problemet att jag får "Begäran nådde en maxgräns" när jag söker med iPhonen, och så har det varit ett par dagar. Jaha, så då är väl AppStore segt? Men då testar jag med min reservtelefon, en 3GS utan SIM-kort. Pang, funkar direkt. Är nåt knasigt med min nya (iPhone 4)?

Fortsättning: Jag kan utan problem uppdatera redan installerade program. Jag har provat på tre olika WiFi-nät, med och utan SIM-kort. Ingen kontakt. Det verkar som om enbart sökmöjligheten har pajat.

Hade liknande problem ett tag med min iPhone 4. Läste nånstans om att stänga av Genius och då försvann problemen.

1
Bevaka tråden