Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av Ipod Nano 5th Generation, batteriet tar slut.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-02 17:17

Hallå

Jag har en Ipod Nano 5th Generation och jag lyckas aldrig stänga av den helt det verkar som att batteriet dras ut hur jag än gör.
Jag stänger av den genom att klicka och hålla inne Play/Pause knappen och sen slå på knapplåset, men batteriet dras ju ändå ur är det så här det ska vara?
Är det såhär på nya ipoden också eller kan man slå av dessa på "riktigt"?

Samma problem om du bara håller in play/pause?

Enligt handboken så är det allt som ska göras:

http://manuals.info.apple.com/en_US/iPod_nano...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-02 17:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma problem om du bara håller in play/pause?

Enligt handboken så är det allt som ska göras:

http://manuals.info.apple.com/en_US/iPod_nano...

Jag ska testa att bara klicka på play/pause och inte slå på knapplåset och se om det gör någon skillnad, tack för tipset

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-02 21:16

Batteriet dras ur, men ska ta lång tid. Hur lång tid tar det för dej?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-03 09:48

Okej, jag ska kika nu hur lång tid det tar jag laddade klart den igår.
Återkommer med tid.

Men man kan alltså inte stänga av en ipod helt eller är det bara den versionen som jag har som är så?

iPods stänger av sig själva efter en viss tids standby, men det ska inte göra just någon skillnad eftersom en iPod i vila ska dra löjligt lite ström. Är den i standby vaknar den direkt, och när den startar upp med Apple-loggan på skärmen har den stängt av sig. Undantaget är väl iPod touch.

Laddar den ur över en natt är något definitivt fel, antingen är väl batteriet helt enkelt slut eller så är det något som drar ur det (såvitt jag vet är det inte helt ovanligt med krypströmmar p.g.a. svett och annat blött inuti).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-03 11:11

Sedär då har man lärt sig något nytt
Tack Samuel K för svaret

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-03 16:34

Det är ju ingen fysisk powerknapp, utan det sköts med mjukvara. Alltså drar den något lite hela tiden.

1
Bevaka tråden