Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Import till LR 4 från minneskort. Endast miniatyrer gick till datorn. Hjälp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just laddat ner LR 4 prova på min nya. Macmini. Laddar ner mina första bilder från Minneskort. Tydligen har bildfilerna ej importerats till hårddisken för då jag matat ut kortet hittar ej LR annat än miniatyrerna. Sätter jag i kortet igen kan jag titta på bilderna i full upplösning. Hur får jag över bildfilerna till min HD? Måste jag radera redan gjord import och börja om eller vad? Och hur gör jag i så fall då.
Tacksam hjälp!

Ursprungligen av Chrilleblixt:

Just laddat ner LR 4 prova på min nya. Macmini. Laddar ner mina första bilder från Minneskort. Tydligen har bildfilerna ej importerats till hårddisken för då jag matat ut kortet hittar ej LR annat än miniatyrerna. Sätter jag i kortet igen kan jag titta på bilderna i full upplösning. Hur får jag över bildfilerna till min HD? Måste jag radera redan gjord import och börja om eller vad? Och hur gör jag i så fall då.
Tacksam hjälp!

Det finns bra kom-igång-guider, du borde kika på dessa, för det låter som om du inte riktigt förstår hur man importerar. Men LR kan ha svårt att importera bilder som redan finns importerade, så klicka ur "kolla efter dubletter" eller vad den kan heta på svenska så kanske du får in dom.

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=6OmfMzYjujE

Ursprungligen av citronsyra:

Det finns bra kom-igång-guider, du borde kika på dessa, för det låter som om du inte riktigt förstår hur man importerar. Men LR kan ha svårt att importera bilder som redan finns importerade, så klicka ur "kolla efter dubletter" eller vad den kan heta på svenska så kanske du får in dom.

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=6OmfMzYjujE

Tack för svar. Jag tror jag glömde markera i höspalten var bilderna skulle lagras och att LR då tolkade minneskortet som en extern
HD som den vill länka till. Hur får jag in org filerna till min HD? Försökte importera igen men gick ej. Hur raderar jag miniatyrerna för att börja om?

Ursprungligen av Chrilleblixt:

Tack för svar. Jag tror jag glömde markera i höspalten var bilderna skulle lagras och att LR då tolkade minneskortet som en extern
HD som den vill länka till. Hur får jag in org filerna till min HD? Försökte importera igen men gick ej. Hur raderar jag miniatyrerna för att börja om?

Om du valt att importera så föreslår LR en mapp åt dig eller senast plats du importera till. För att ta bort bilder så går du in i bibloteket, markerar alla bilder du vill ha bort och sedan tar del/radera.

Återigen, se lite guider för hur du kommer igång med ditt arbete i LR. Då kommer du direkt få svar på dina grundfrågor.

Längst uppe står det Copy as DNG - Copy - Move - Add
Du har nog valt Add, då flyttas inga filer, de bara läggs till i biblioteket. Du ska välja Copy när du importerar från minneskort.

1
Bevaka tråden