Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 5 tappat 3G och fastnar i E-läge. IOS eller hårdvara???

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Jailbreakad Iphone 5 med 6.1 som funkat klockrent sedan jag köpte den i höstas.
Jailbreakade evasion för några veckor sen när det kom ut.
Förra veckan började den tappa 3G då och då för att denna vecka tappa det helt och ställa sig på E mest hela tiden.....

Har prövat med hard reset, Telenor har startat om abbonemanget, återställning av nätverksinställningar mm
Ibland hoppar det igång lite ett tag, ibland går det över och blir ett 0 tecken istället för E eller 3G.
Som operatör står det också Sweden mobile istället för Telenor SE....

Har pratat med Telenors support samt Apple support utan bli speciellt mkt klokare. Misstänker att man kan
få bättre och säkrare svar här.

Någon som upplevt liknande??

Återställ i iTunes med/utan att lägga tillbaka säkerhetskopia.

Börja med det.

Har precis gjort det. Har tyvärr ingen 3G där jag bor så jag vet inte resultatet förrän imorgon....
Tänkte väl mer om detta var ett något känt problem på Iphone 5 eller inte?

Nej, inget känt.

Verkar fungera nu, får väl se om det håller in sig....
Undrar fortfarande vad det berodde på? Jailbreak, IOS eller ngt annat?

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2013-03-11 23:02
Ursprungligen av Callaway:

Verkar fungera nu, får väl se om det håller in sig....
Undrar fortfarande vad det berodde på? Jailbreak, IOS eller ngt annat?

Du skrev aldrig vad du installerat från Cydia. Inte allt där är ofarligt.

Ursprungligen av Callaway:

Verkar fungera nu, får väl se om det håller in sig....
Undrar fortfarande vad det berodde på? Jailbreak, IOS eller ngt annat?

Jag har iPhone5 och Telenor samt har upplevt liknande problem här i Göteborg. Det uppdagades efter en flygresa, men en omstart och sedan inte bry mig utan mer härda ut har nu gjort att allt fungerar igen.

För mig tappa den all mottagning och inte bara 3G. Detta kunde ske så fort jag kom i ett område med dålig mottagning under ett kort ögonblick och sedan ville den inte riktigt återhämta sig på flera minuter (ibland 30-60min), till en början gick ja in i flygläge och sedan ur flygläge och då börja den sakta hitta servrice igen. Men problemet släppte inte helt förrän somsagt en mjuk omstart och lite tålamod.

Citat:

Du skrev aldrig vad du installerat från Cydia. Inte allt där är ofarligt.

Jag hade inte installerat speciellt mkt.
Winterboard och några teman från Themeit. Inga speciella tweaks iaf.....
Det konstiga tycker jag var att det kom smygande med mer E för varje dag, för att sedan bli E hela tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-11 19:31

Jag hade jätteproblem m min iPhone 5 o Telenor förra veckan i Vemdalen. Det har funkat förut m iPhone 3 gs och min son hade helt ok 3G med sin 4a. Ringde supporten o gapade flera ggr. De startade om abonnemanget uppdaterade mm men nej inte hoppade det igång. Sista utvägen är att byta SIMkort. Det kan tydligen vara det som spökar. Har googlat en del o sett att det är ett känt problem. Tyvärr har ju inte Telenors support den kollen ...
Har inte provat byta sim än, men måste göra det till nästa vända t Vemdalen. (Jag satt 100 m från en nyuppsatt 3Gmast, och fick bara in E läge. Helt stört!!!)

Har haft två incidenter varav en med min flickväns iPhone 5. Telefonen kopplar ner samtal, tappar täckning osv. Samma med en gammal kollegas telefon. Gissar på att det kan vara radiodelen på den ena då den också tappar WiFi-kopplingen men min flickväns telefon får åka in hos Apple för diagnostik.

1
Bevaka tråden