Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man absolutbelopp-tecken på Macbook Pro?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som frågan lyder. När jag håller inne högra alt tangenten och går igenom siffrorna får jag följande: $€{[[]}\~µ

Edit: Jag hittade det nu, det var på <>-knappen. Varför i helvete syns inte den symbolen på tangentbordet som det gör på vanliga tangentbord??? Jag hatar Apple.

Ursprungligen av Goblim:

...det var på <>-knappen...

Kör du Windows på din Mac?
Eller har du tangentbordet inställt på något annat språk än svenska?

För om du kör OS X, och har tangentbordsspråket inställt till Svenska-Pro, så ligger det tecknet på Alt+7.

Ursprungligen av Goblim:

...jag håller inne högra alt tangenten...

Du poängterar att du håller inne den högra Alt-tangenten, som om det spelade någon roll. Om du kör OS X så har båda Alt-tangenterna samma funktion.

Ursprungligen av Goblim:

...Jag hatar Apple...

Varför kör du Mac om du hatar Apple?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför kör du Mac om du hatar Apple?

Man kan ju gilla Mac och ogilla Apple. Det ena är knappast avhängigt av det andra.

Ursprungligen av Joacim Melin:

...Det ena är knappast avhängigt av det andra.

Visst, det har du kanske rätt i, om han är tvingad - av t.ex skola eller arbetsgivare - att köra Mac.

Men om valet är fritt så lär man ju inte välja en Mac om man hatar Apple.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-03-13 20:47
Ursprungligen av Goblim:

Som frågan lyder. När jag håller inne högra alt tangenten och går igenom siffrorna får jag följande: $€{[[]}\~µ

Edit: Jag hittade det nu, det var på <>-knappen. Varför i helvete syns inte den symbolen på tangentbordet som det gör på vanliga tangentbord??? Jag hatar Apple.

För att komma runt denna miss så har jag sett till att visa Character Viewer i menylisten uppe vid klockan, viewern visar layouten på tangentbordet och uppdateras dynamiskt när du trycker på option/cmd/skift..

Kolla i Keyboard (Tangentbord) i Inställningar, finns en bock att markera där. (orkar inte klistra in en bild, för lat för det.. )

1
Bevaka tråden