Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya operatörsinställningar Telia

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-03-08 23:42

Fick precis en ruta på min iphone om att det kommit nya operatörsinställningar att ladda ned.
Var det bara jag som fick det här?
Är det något speciellt nytt?
Inte fått en sådan ruta förut så vet inte riktigt vad det gör faktiskt.

Med Tele 2 får iaf jag det lite då och då.

Ja, Telia 14.1 kom

kanske 4g stöd på 1800 mhz bandet:)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-03-09 20:51
Ursprungligen av Alleboy:

kanske 4g stöd på 1800 mhz bandet:)

If only....

Fick också rutan, uppdaterade och jag som hade LTE-switchen inlagd tänkte mig inte för, den försvann ju nu Men det funkade ändå inte här eller telia skiter i det bandet så det gjorde ju ingen skillnad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-10 09:05
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Fick också rutan, uppdaterade och jag som hade LTE-switchen inlagd tänkte mig inte för, den försvann ju nu Men det funkade ändå inte här eller telia skiter i det bandet så det gjorde ju ingen skillnad

Jag laddade ned Telias Carrier Update och packade upp den, men det fanns inga Overrides filer för LTE där. Hittade dock att Telenor Norge har uppdaterat sin iPad Carrier Update till 14.1 (men inte iPhone) och där finns LTE påslaget!

Telia 14.1 iPhone: http://appldnld.apple.com/iOS6.1/CarrierBundles/091-3017.20130308.64Gty/Telia_se_iPhone.ipcc
Telenor Norge 14.1 iPad: http://appldnld.apple.com/iOS6.1/CarrierBundles/091-1906.20130308.b8ZRb/Telenor_no_iPad.ipcc

Inget nytt på Tele2 Sverige eller Telenor Sverige dessvärre.

EDIT: Jag hade fel. Telenor Norge har släppt en Carrier Update för iPhone också. Med LTE Switch! Kom igen Telenor Sverige, vi ligger efter på skidor men måste vi ligga efter på 4G?
http://appldnld.apple.com/iOS6.1/CarrierBundles/091-1903.20130308.05Zlm/Telenor_no_iPhone.ipcc

Hur vet man om man har senaste version? Klickar jag på länken till Telia 14.1 så laddas en .ipcc fil ned. Vad gör jag med den?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-13 23:10

Inställningar - Allmänt - Om - Operatör, där ser du vilken version du har installerad-
Och om det finns en nyare, så kommer du att få frågan om nedladdning när du går dit.
Filen du har laddat ner redan kan du kasta.

Hej alla!

De frekvenser vi använder oss av för 4G i nuläget är 800 Mhz och 2600 Mhz, iPhone 5 använder sig inte av 4G på dessa frekvenser. Vi har planer och kommer bygga 4G på 1800 MHz-bandet, men det finns ingen tidsplan för det just nu. Tanken är att vi ska använda det frekvensbandet för att förstärka täckningen på vissa orter. Det är viktigt att poängtera att även om det kommer finnas täckning i 1800-bandet på vissa orter så betyder inte det att LTE/4G plötsligt kommer att fungera med Iphone 5. För att det sedan ska fungera måste Apple göra en uppdatering av mjukvaran för att det ska funka.

Med vänlig hälsning
Maria Dahlin
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-22 18:00
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej alla!

De frekvenser vi använder oss av för 4G i nuläget är 800 Mhz och 2600 Mhz, iPhone 5 använder sig inte av 4G på dessa frekvenser. Vi har planer och kommer bygga 4G på 1800 MHz-bandet, men det finns ingen tidsplan för det just nu. Tanken är att vi ska använda det frekvensbandet för att förstärka täckningen på vissa orter. Det är viktigt att poängtera att även om det kommer finnas täckning i 1800-bandet på vissa orter så betyder inte det att LTE/4G plötsligt kommer att fungera med Iphone 5. För att det sedan ska fungera måste Apple göra en uppdatering av mjukvaran för att det ska funka.

Med vänlig hälsning
Maria Dahlin
Telia Kundservice

Rena skitsnacket... Det är upp till Er att uppdatera inställningar för Operatören alltså har ni makten att sätta igång 4G men det är som du säger..."Vi har planer och kommer bygga 4G på 1800 MHz-banket, men det finns ingen tidsplan för det just nu. Tanken är att vi ska använda det frekvensbandet för att förstärka täckningen på vissa orter."

... med andra ord, KOMMER ALDRIG ATT HÄNDA. Tack å lov att man kör Tele2, där har jag just nu LTE stöd och är nöjd.

1
Bevaka tråden