Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårt att sälja objektiv-vad är felet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat att annonsera här. Jag har testat en fotosida. Jag har testat andra vanliga fora för försäljning.

Objektivet är ett Tokina 11-16 för Nikon. I butik kostar det halva priset mot Nikons motsvarande vidvinkel och slår det dessutom optiskt enligt många.
Jag har lagt mig under de övriga annonserna på samma glugg bara det att mitt är nytt (ca 2500:- under sv. butikspris).

Det är det vanliga i inboxen. Någon hör av sig och säger att hen är sugen. Man svarar och sedan hör man inte ett ord mer.

Är det något nytt på ingång i vidvinkelvärlden eller varför är det så svårt att sälja en dylik glugg?

Ett fast Samyang 10 mm är på g, liksom ett nytt Tokina 12-35 (typ). Men det skall nog inte spela så stor roll. Problemet är väl att de flesta inte läser nättester som Photoszone.de och därmed vet att det är en bra glugg. Om man är mindre påläst vill man kanske helst ha original för att köpa beg. Sen är det ju en APS-C glugg, eller hur? Det hetaste i Canikon-lägret är väl FF för närvarande? Pengarna läggs med andra ord på nya hus och nya FF-objektiv.

Själv är jag inte intresserad då jag kör Pentax...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-24 16:23

99mac och "En fotosida" är ganska små sidor för försäljning av prylar. Har du provat till exempel Ebay eller Tradera?

Ursprungligen av johan_tanying:

Ett fast Samyang 10 mm är på g, liksom ett nytt Tokina 12-35 (typ). Men det skall nog inte spela så stor roll. Problemet är väl att de flesta inte läser nättester som Photoszone.de och därmed vet att det är en bra glugg. Om man är mindre påläst vill man kanske helst ha original för att köpa beg. Sen är det ju en APS-C glugg, eller hur? Det hetaste i Canikon-lägret är väl FF för närvarande? Pengarna läggs med andra ord på nya hus och nya FF-objektiv.

Själv är jag inte intresserad då jag kör Pentax...

Jo det är fullformat som är det nya svarta.

Ursprungligen av joakimo:

99mac och "En fotosida" är ganska små sidor för försäljning av prylar. Har du provat till exempel Ebay eller Tradera?

Vet inte hur mycket reklam man bör göra, därför skrev jag "en fotosida".
Skrev också "har testat andra vanliga fora för försäljning".
Dock inte Tradera. Jag vill ju sätta en garanti för att jag ska få ut en viss slant och varför skulle man köpa hellre på Tradera än andra ställen? Dessutom - säljer jag inte tillfaller en slant Tradera och det är jag för snål för.
Bra synpunkter dock, tack!

Ursprungligen av kenta777:

Dock inte Tradera. Jag vill ju sätta en garanti för att jag ska få ut en viss slant och varför skulle man köpa hellre på Tradera än andra ställen?

Sätt utrops-/reservationspris och ta med Traderas avgift i det beloppet?

Ursprungligen av Luftvargen:

Sätt utrops-/reservationspris och ta med Traderas avgift i det beloppet?

Jag tycker inte riktigt att man får ut det man bör få ut på Tradera, det brukar mest sluta med att man får betala avgifter till Tradera utan att sälja.
Långsiktigt så brukar det löna sig att hålla sig på mer riktade köp/sälj-ställen (utom med just denna glugg då).

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-03-24 21:16
Ursprungligen av kenta777:

Jag tycker inte riktigt att man får ut det man bör få ut på Tradera, det brukar mest sluta med att man får betala avgifter till Tradera utan att sälja.

Det kostar väl inget om man lägger ut på Tradera om man inte säljer det man lagt ut? Förutsatt att man inte lägger till massa tillval.

Ursprungligen av kenta777:

Jag tycker inte riktigt att man får ut det man bör få ut på Tradera, det brukar mest sluta med att man får betala avgifter till Tradera utan att sälja.
Långsiktigt så brukar det löna sig att hålla sig på mer riktade köp/sälj-ställen (utom med just denna glugg då).

Prislista

Det är väl gratis om du inte har kommit över 100 tidigare annonser?

Ursprungligen av Luftvargen:

Prislista

Det är väl gratis om du inte har kommit över 100 tidigare annonser?

Jasså? Något nytt påfund? Trevligt.
Tyvärr ligger jag över det ändå. Men jag ska se om jag kan få min sambo att kolla påt! Tack för tipset!!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-25 02:39
Ursprungligen av kenta777:

Jag har testat att annonsera här. Jag har testat en fotosida. Jag har testat andra vanliga fora för försäljning.

Objektivet är ett Tokina 11-16 för Nikon. I butik kostar det halva priset mot Nikons motsvarande vidvinkel och slår det dessutom optiskt enligt många.
Jag har lagt mig under de övriga annonserna på samma glugg bara det att mitt är nytt (ca 2500:- under sv. butikspris).

Det är det vanliga i inboxen. Någon hör av sig och säger att hen är sugen. Man svarar och sedan hör man inte ett ord mer.

Är det något nytt på ingång i vidvinkelvärlden eller varför är det så svårt att sälja en dylik glugg?

Finns det vettiga köpare så finns de på Fotosidan.se, sveriges största annonsmarknad för fotoprodukter på nätet.

1
Bevaka tråden