Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild från WEB till iPhone, smidigt och snabbt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är eran rutin ifall ni snubblar över någon bild när ni surfar, och vill snabbt och enkelt ha den till ert bildalbum i iPhone:n?

Jag använder Google Chrome. Min 'rutin' nu är att jag lägger den i min Dropbox, och sen fiskar upp den via min app i telefonen. Sparar den sen till bildalbumet. En idé är också att maila till sig självt.

Kan jag göra det ännu snabbare och enklare? Vad är era husmors tips?

Ursprungligen av alexeliasson:

Hur är eran rutin ifall ni snubblar över någon bild när ni surfar, och vill snabbt och enkelt ha den till ert bildalbum i iPhone:n?

Jag använder Google Chrome. Min 'rutin' nu är att jag lägger den i min Dropbox, och sen fiskar upp den via min app i telefonen. Sparar den sen till bildalbumet. En idé är också att maila till sig självt.

Kan jag göra det ännu snabbare och enklare? Vad är era husmors tips?

Håll fingret på bilden. Menyn kommer upp, spara till kamerarullen.

Tack för svaret! Jag kanske uttryckte mig lite för kort. Jag menar att jag sitter på min stationära/bärbara dator i Chrome - snubblar över en bild jag snabbt vill lägga till i telefonen.

Hur gör ni? Finns ju som bekant många tillvägagångssätt. Nyfiken!

På datorn kan du ju enkelt bara dra bilden till iPhoto-ikonen i dockan, sen dyker den automatiskt upp i bildströmmen.

Hej igen! Tack för svaret. Sitter på Windows 8, tyvärr.

Fler förslag?

iCloud-klienten på datorn, dra bilden till mappen = synkar till din bildström.
http://www.apple.com/icloud/setup/pc.html

I Datorn har hittar jag till photo stream katalogen som min iCloud applikation hänvisar till. Om jag - via win8 - lägger in en .jpg eller .png där så visas den upp på datorn - men dyker inte upp i min iPhone eller iPad. Fotar jag något via iPad eller iPhone så dyker det upp direkt däremot...

Vad gör jag för fel? Att dra bilden på icloud ikonen i verktygsfältet gick inte heller, för den som rekommenderade det.

Ursprungligen av alexeliasson:

I Datorn har hittar jag till photo stream katalogen som min iCloud applikation hänvisar till. Om jag - via win8 - lägger in en .jpg eller .png där så visas den upp på datorn - men dyker inte upp i min iPhone eller iPad. Fotar jag något via iPad eller iPhone så dyker det upp direkt däremot...

Vad gör jag för fel? Att dra bilden på icloud ikonen i verktygsfältet gick inte heller, för den som rekommenderade det.

Du ska dra bilden till din Upload-folder.
Som kan vara C:\Users\<din användare>\Pictures\Photo Stream\Uploads

iCloud: Lägg till foton i Bildström manuellt.
iCloud: Vanliga frågor om Bildström.

Okej! Lite mer framgång, tack! När jag drog filerna i upload så kom dem i min iphone.

Men inte i min iPad? Idéer?

I övrigt - jag har två mail kopplat. En .me och en gmail. Båda är som sagt till min icloud/macanvändare. Jag kan uppleva att detta kanske ställer en konflikt? Men om alla mail är kopplade till min apple-user-ID så "SKA" väl det fungera? Ibland kan man ju bara ställa in en adress i ipaden, menar jag.

Ställ in rätt iCloud-konto på din iPad.
Spelar ingen roll vad du har ställt in din mail som.

1
Bevaka tråden