Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor om extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-04 08:59

Sista(?) steget i min back up strategi håller på att slutföras. Har beställt en "LaCie 1 TB Porsche Design P'9223 USB 3.0" http://store.apple.com/se/product/H9374ZM/A/l...

Då sitter jag med en TC, CrashPlan och extern hårddisk. Det borde väl anses som tillräckligt... Tänker förvara den externa hårddisken på jobbet.

Men jag har några frågor inför användandet av den externa hårddisken:
- Jag tycker mig ha ett minne att TM inte är så enkel att använda till en extern HD om man har TC. Stämmer det?
- Om man använder TM - fungerar det som med TC, att den känner av nya filer och lägger till dessa?
- Ser den externa HD:n ut som TC eller som Finder i filsystemet? Dvs lägger den kopior från olika dagar på "rad" eller fyller den bara på i olika mappar?
- Finns det en ålderslivslängd på en extern HD? Om man helt enkelt bara låter den ligga med ett antal file, hur länge fungerar det?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-04 11:23

TM jobbar på samma sätt mot extern HD som mot TC!

Ursprungligen av xms67:

...
Då sitter jag med en TC, CrashPlan och extern hårddisk. Det borde väl anses som tillräckligt... Tänker förvara den externa hårddisken på jobbet...

Enligt mig så är det inte tillräckligt men känner du att det är bra så kör på det! Det är verkligen en bra grund så missförstå mig inte!

1
Bevaka tråden