Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag ska köpa en begagnad iMac idag, men har två val, vilken ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2013-04-16 10:30

Som sagt så ska jag köpa en begagnad iMac idag. Jag har dock möjlighet att välja mellan två stycken som är modell sommar 2010. Den ena har 16gb ram och kostar 8500kr och den andra har 4gb ram men det följer med en firewire hd på 1tb och den kostar 8000kr. Vilken ska jag slå till på? Är ju möjligt att jag kan pruta den med 16gb till 8000kr. Ska jag i så fall välja den, eller är en firewire hd värd mer än ram?

RAM kostar nästan inget idag och hårddiskar är färskvara.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2013-04-16 10:40
Ursprungligen av pmarriott:

RAM kostar nästan inget idag och hårddiskar är färskvara.

Så, vad föreslår du?

Köp den första.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2013-04-16 10:52
Ursprungligen av keptang:

Köp den första.

Okej, det sköna med den första är ju att jag slipper mecka i ram själv. Lutar åt den.

Dessa imacar är barnsligt enkla att stoppa in mer RAM i. Bara att öppna en liten lucka i underkant och trycka in. Sitter med en mid 2010 21" här på jobbet just nu.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2013-04-17 08:17

Jag slog till på iMac nr 2.
Drog direkt efter till Datagrottan och inhandlade två 4gb stickor som jag enkelt satte i.
Kan bara säga WOW! Vilken dator!
Jag fick alltså en iMac 27" 2,8Ghz i5 Quadcore, med 1Gb grafikkort och med extra minnet som jag köpte till kostade kalaset 8600kr, då ingick också en firewire HD som nu agerar time captual säkerhetsdisk.

1
Bevaka tråden