Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Loopia-mail och iOS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-04-27 11:20

Nu det senaste har jag haft återkommande problem med ett av tre mailkonton på min iphone. Det är de enda som är imap men dock mitt viktigaste.
Nuvarande problem är att "min adress inte godkänns av mottagarens server"
Lagt om kontot flertal gånger o omstartat luren det samma.
Iphone 4s med 6.1.3.

Ett par gånger har andra liknande problemet visat sig ligga hos leverantören Loopia. Följt deras guide https://support.loopia.se/wiki/IPhone
Men nu påstår de att de inte är något fel hos dem utan felet ligger i mjukvaran i iphone??? Och problemet finns hos alla leverantörer?

Låter konstigt i mina öron då problemet inte varit konsekvent.

Någon som har liknande problem och hört något om det. Lösa det?

Senast redigerat 2013-04-27 12:40

Nope, problemet ligger hos dem. Byt leverantör.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-04-28 10:09

Det är så va? Ingen annan som har problem? Förslag på annan leverantör?

Felet med att IOS6 tappar kopplingen till IMAP-servrar är inte ett Loopia-specifikt problem. Vi har haft ett antal kunder som slumpvis tappat kopplingen i sina telefoner/iPads trots korrekta uppgifter och det vi kan ser är att telefonen inte längre tolkar serverns svar korrekt.

Lösningen har varit att ta bort och sedan lägga till kontot igen. Detta förfarandet har vi sett hos fler IMAP-leverantörer runt om på marknaden.

En sökning på IOS6 och IMAP på Google vittnar om att problemet finns hos de flesta leverantörerna.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-04-30 09:48

Problemet kvarstår Fortfarande hos mig. gjort tio omstarter o lagt om kontot lika många gånger. Tagit bort två andra konton som fungerat felfritt. Men utan resultat. Kan alltså inte skicka mail på min adress då det står att mottagarens server godkänner inte min adress.
Någon lösning på det här?

Hej Streith,
Kontakta oss gärna på [email protected] (eller slå en signal) med kundnummer och detaljer så tittar vi på det.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-04-30 16:52

Verkar som jag äntligen fått det att fungera. Hade lagt sig flera likadana ofullständiga utgående serverkonton när jag lagt om varje gång. tog bort dessa o la om allt igen.

1
Bevaka tråden