Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till iPads videospelare

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-05-27 18:45

Hej

Jag letar efter något alternativ till den inbyggda videospelaren i iOS för iPad. Jag laddar gärna över mina filmer via iTunes fortsättningsvis så det vore bra om en alternativ app kunde läsa från iTunes-biblioteket.

Några tips?
Tack

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-27 18:48

Jag tror inte att andra mediaspelare kan läsa från den inbyggda spelarens bibliotek utan den lagrar helt enkelt filerna i ett eget bibliotek.

Denna är min favorit.
https://itunes.apple.com/us/app/avplayerhd/id...

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2013-05-29 21:59

Kan även jag rekommendera AV Player HD, installerade den på en kompis iPad och jag har inte hört om några problem än. (DVS., den funkar som det ska)

Ursprungligen av herlitz:

Några tips?

Vad söker du i den nya spelaren som den vanliga appen inte har?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-29 23:15
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Vad söker du i den nya spelaren som den vanliga appen inte har?

Att du inte behöver förlita dig på att filen har rätt format.

VLC finns väl också till iPad? Eller försvann fullversionen för att aldrig mer komma tillbaka?

Ursprungligen av ToJa92:

Kan även jag rekommendera AV Player HD, installerade den på en kompis iPad och jag har inte hört om några problem än. (DVS., den funkar som det ska)

Jag rekommenderar också AV Player HD. Tyvärr har de tagit bort stöd för DTS-ljud pga "patent trouble" Men det finns ju inte i den inbyggda spelaren heller. Har man kvar den äldre versionen så skall man alltså inte uppdatera.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-30 08:44
Ursprungligen av johan_tanying:

VLC finns väl också till iPad? Eller försvann fullversionen för att aldrig mer komma tillbaka?

Dom tog bort den och nu finns bara VLC Streamer

AV Player HD är utan tvekan den mest kompetenta spelaren, älskar att kunna stega fram och tillbaka bara med swipes.

Men en ny rival om tätpositionen är Infuse, som har en stor fördel framför AV Player HD: hämtar undertexter, bilder och avsnittsinfo automatiskt.

Ursprungligen av lappen71:

Att du inte behöver förlita dig på att filen har rätt format.

Vad är det för filer ni sitter på som inte är antingen rätt format, eller .mkv med ett h.264-videospår?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-30 17:52
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Vad är det för filer ni sitter på som inte är antingen rätt format, eller .mkv med ett h.264-videospår?

Jag förstår inte formuleringen på din mening eller så gör du dig till att inte förstå oss som har ett behov av en annan spelare.

Den inbyggda spelaren tar bara dom format som iTunes klarar av och det är en begränsning.
Och det är inte mycket material på nätet som man kan "fulladda" som är i iTunes format.
Därför finns behovet av en spelare som tar dom format som inte iTunes gör och AVPlayer HD är en sådan spelare.

Ursprungligen av lappen71:

Därför finns behovet…

Motiveringen till min första fråga var att få reda på om det handlar om brister i funktionaliteten i den inbyggda spelaren, eller om det (som jag i och för sig misstänkte) handlade om en filformatsproblem.

Vid filformatsproblem är lösningen i 100% av fallen att antingen ladda hem rätt format (jag utgår från att det inte är hemmakomprimerat), eller att omvandla sin .mkv till ett kompatiblelt format (utan ny encoding om man vill det).

Sen tog min nyfikenhet överhanden: vad är det för filer man hittar 2013 som inte funkar i iTunes och som inte är ett h264-spår i en .mkv?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-30 18:39
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Motiveringen till min första fråga var att få reda på om det handlar om brister i funktionaliteten i den inbyggda spelaren, eller om det (som jag i och för sig misstänkte) handlade om en filformatsproblem.

Jag anser att skälet till frågan inte är speciellt intressant utan han är intresserad av en alternativ spelare och då ska han få råd och tips.

[quote name="AndreeMarkefors" postid="2154990"]Vid filformatsproblem är lösningen i 100% av fallen att antingen ladda hem rätt format (jag utgår från att det inte är hemmakomprimerat), eller att omvandla sin .mkv till ett kompatiblelt format (utan ny encoding om man vill det)./quote]

Nej lösningen som är enklast dels tidsmässigt och processormässigt är att använda en alternativ spelare.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Sen tog min nyfikenhet överhanden: vad är det för filer man hittar 2013 som inte funkar i iTunes och som inte är ett h264-spår i en .mkv?

Och det är en fråga som inte passar i denna tråd för är du ute efter att moralisera kan du göra det någon annanstans.
Tydligen är du inte så bevandrad med nedladdning för vore du det skulle du veta att det är få siter som har iTunes vänligt material.

Ursprungligen av lappen71:

Och det är en fråga som inte passar i denna tråd för är du ute efter att moralisera kan du göra det någon annanstans.

Jag ger dig delvis rätt här. Jag skall inte moralisera eller vara dryg. Det är dock i all välmening som jag tycker att "rätt format och den inbyggda spelaren" är bättre. Man får sannolikt en bättre upplevelse om man inte lägger ribban för lågt.

Det är lätt att byta filformat på en mkv idag och samtidigt lägga in all metadata inklusive posters för både film och video.

Apples iOS enheter har hårdvarustöd för h.264 vilket är en fördel. Dels är det lättare för iPaden att spela upp 1080p och dels lär batteriet hålla längre innan det är dags att ladda igen.

Ursprungligen av lappen71:

Tydligen är du inte så bevandrad med nedladdning för vore du det skulle du veta att det är få siter som har iTunes vänligt material.

Är detta ett plus eller minus?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-30 20:51
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Jag ger dig delvis rätt här. Jag skall inte moralisera eller vara dryg. Det är dock i all välmening som jag tycker att "rätt format och den inbyggda spelaren" är bättre. Man får sannolikt en bättre upplevelse om man inte lägger ribban för lågt.

Hur kan du veta att den inbyggda spelaren är bättre än en tex AVPlayerHD när du tydligen aldrig testat?
Man får helt klart fler funktioner med AVPlayerHD

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Det är lätt att byta filformat på en mkv idag och samtidigt lägga in all metadata inklusive posters för både film och video.

Nej det är inte bara att byta filformat för vissa måste konverteras och då tar det tid.
Med Infuse får man alla dom funktionera utan att byta container eller konvertera.
http://www.cultofmac.com/225586/infuse-a-beau...

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Apples iOS enheter har hårdvarustöd för h.264 vilket är en fördel. Dels är det lättare för iPaden att spela upp 1080p och dels lär batteriet hålla längre innan det är dags att ladda igen.

Rena spekulationer och i praktiken är det inget jag har märkt av när jag använt dom båda.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Är detta ett plus eller minus?

Ja i det här fallet så är det ett minus när du var av uppfattningen att det som går att ladda ner från torrent siter är iTunes vänligt.

Är det inte bra att det finns alternativ till den begränsade default spelaren?

1
Bevaka tråden