Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför, under o efter WWDC2013...

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-06 00:40
Ursprungligen av keptang:

Det vore nog önskvärt, men inget jag sett. Hur menar du att den förändrats?

Ta t.e.x. jätteuppdateringen som kom förra året. Något liknande har Apple aldrig gjort tidigare mig veterligen.

Ursprungligen av Gordy:

Ta t.e.x. jätteuppdateringen som kom förra året. Något liknande har Apple aldrig gjort tidigare mig veterligen.

Man var väl illa tvungen, låg helt i osynk med Intels releaser.
Får då se på WWDC om Haswell presenteras i ny hårdvara och en iPhone 5S i rosa och gult.

Jag gissar på speedbumps på WWDC som annonseras i förbifarten, Haswell.

Eller så förvandlar Apple developer conference till hardware conference.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-06-06 03:15

Kommer Apple att likt Netflix och andra börja producera egna serier?

Just ja, glömde ju iRadio eller vad den nu kommer att heta. Om de hunnit få till några kontrakt kommer de att visa upp tjänsten, för lansering senare. Sverige kommer inte att vara med från starten oavsett.

Så, nu är det nog slut på mina gissningar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-06 11:25
Ursprungligen av reboot81:

Kommer Apple att likt Netflix och andra börja producera egna serier?

Man vet aldrig men jag tror Apple främst vill distribuera innehåll, kan ju bli intressekonflikter annars. Men kanske köper de så småningom ett TV/filmbolag eller två.

Ursprungligen av Mija:

Ja det blir väl ungefär lika tokigt som Siri i iPhone.

- Hur är vädret?
- Det finns tre kinarestauranger i närheten.

själv skulle jag vilja påstå att det är dumt att skylla på siri när man inte kan uttala de engelska orden korrekt
så är det i alla fall i mitt fall och jag har aldrig hört/sett någon engelsktalande person gnälla över att siri inte fattar.

med ett svenskt siri så kommer nog även vi svenskar sluta gnälla på siri.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-06 11:55
Ursprungligen av mjewl:

själv skulle jag vilja påstå att det är dumt att skylla på siri när man inte kan uttala de engelska orden korrekt
så är det i alla fall i mitt fall och jag har aldrig hört/sett någon engelsktalande person gnälla över att siri inte fattar.

med ett svenskt siri så kommer nog även vi svenskar sluta gnälla på siri.

Tror nog tvärtom faktiskt. För då kommer ju fler svenskar använda Siri.

Siri har viss användbarhet men även med perfekt engelskt uttal så missar hon grovt rätt ofta. Tror Siri kommer vara perfekt runt 2020 vilket kommer vara lite för sent eftersom Google redan 2017 lanserar GoogleBrain som funkar med telepati.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-06 11:59
Ursprungligen av Gordy:

Vi får väl se, men Apple borde för sin egen skull få ut iPhone 5s på marknaden snart. Många väljer nu highend Androider istället för iPhone 5 bara för att de med viss rätt anser att Apple hamnat på efterkälken rent tekniskt igen.

Ser man till försäljning i Sverige går det fortfarande enormt bra för iPhone 4, iPhone 4S och iPhone 5. Jag skulle dock tro uppdateringar närmre hösten om inte dessa har funktioner viktiga att ta upp på en utvecklarkonferens. iPhone 5 och iPad 4 är mindre än ett år gamla.

Säkert är att iOS7 och OSX 10.9 visas. Sannolikt är att en eller flera IvyBridge maskiner får Haswell och därmed även Retina MacBook Air. Inte osannolikt är att MacPro visas. Dock tyder kommande hårdvara på release åt hösten tyvärr. Xeon baserad på IvyBridge kommer i september, Thunderbolt 2 kommer senare i år. Men att visa MacPro nu kan göra hård och mjukvaruutvecklare redo för framtiden.

iWatch och AppleTV vore en möjlighet. Dock brukar Apple försöka hålla ett tydligt fokus. Dessa produkter är nog värdiga ett helt eget event.

iRadio pratas det även om. Jag vet inte riktigt vad det har med en utvecklarkonferans att göra och inte detta blir en del av iOS7.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-06 12:33

Nya nätverksenheter vore i sambanhanget inte långsökt.

Apple WWDC öppnar klockan 19:00

På Moscone Center i San Francisco invigs årets upplaga av Apple Worldwide Developers Conference. Följ händelserna på 99mac!

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-10 10:49

Någon som vet om Apple kommer live-sända keynoten?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-10 10:53
Ursprungligen av kladda:

Någon som vet om Apple kommer live-sända keynoten?

Det ser inte ut som att de kommer att göra det, men än är det några timmar kvar.

Ursprungligen av kladda:

Någon som vet om Apple kommer live-sända keynoten?

Vi hoppas ju det, var väldigt mycket roligare att kunna följa med direkt vid Iphone 5-eventet istället för att hänga på någon blogg som är på plats och skriver.

Känns som väldigt högt ställda förväntningar på gränssnittsdesignen. Hoppas verkligen de inte går för nära Windows phone. Maken på dålig affordance och informationsfattigt får man ju leta efter.

http://www.nngroup.com/articles/windows-8-dis...

nielsen pratar i och för sig om windows 8 här. men det är ändå applicerbart.

men apple kan med fördel ta bort lite för mycket av skeumorphism som finns idag.

annars hoppar jag på en budget variant av iphone med större skärm med samma upplösning som iphone 5 fast i färger (som ipod nano och ipod touch)

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vi hoppas ju det, var väldigt mycket roligare att kunna följa med direkt vid Iphone 5-eventet istället för att hänga på någon blogg som är på plats och skriver.

iPad mini eventet.

Extra extra - read all about it - sänds live via AppleTV:

http://www.macrumors.com/2013/06/10/apple-to-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 13:12

Hoppas denna ström fungerar bättre än höstens event! Spännande!

Om man nu inte har ngn ATV? Kan ngn ta fram vart streamen kommer ifrån för URL eller liknande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 13:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om man nu inte har ngn ATV? Kan ngn ta fram vart streamen kommer ifrån för URL eller liknande?

Mycket bra fråga... Varken Apple.com, developer.apple.com eller WWDC-appen nämner en live-ström. Å andra sidan är klockan fortfarande natt i Cupertino. Något kanske kommer.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-10 13:42
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om man nu inte har ngn ATV? Kan ngn ta fram vart streamen kommer ifrån för URL eller liknande?

Förra gången såg jag streamen på Apple´s hemsida på min iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 13:50
Ursprungligen av lappen71:

Förra gången såg jag streamen på Apple´s hemsida på min iPad.

Inte omöjligt den dyker upp här:

http://www.apple.com/apple-events/

*Sammanfogat med nyhetsdiskussion*

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-10 14:29

Förvånar mig inte om någon lyckats leta på en kryptisk länk till strömmen om den inte dyker upp från Apple.

Edit: Ähh, http://www.apple.com/apple-events/june-2013/

@joakimo du hann före mig

då blir det filmtajm ikväll

Ursprungligen av el gringo:

då blir det filmtajm ikväll

Riktigt trevligt!

Historiskt sett, hur nära inpå eventen har Apple släppt beta för OSX och iOS?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-06-10 15:13

Ja, någon iPhone 5S lär inte dyka upp här i alla fall. Det skulle verkligen vara överraskande. Jag tror vi kommer att se ett fokus på OS X, iOS, och Haswell-tekniken och vad den gör för ny hårdvara -- som t.ex. vår nya MacBook Pro som lanseras idag... Bla, bla, mer energisnål än någonsin utan kompromisser på prestanda, bla, bla.

Jag är nyfiken på den nya mjukvaran, både OS X och iOS! Hoppas Apple lägger upp förhandstitt-sidor som de gjorde med Mountain Lion. De brukar vara ganska uttömmande och innehålla ännu mer info än under själva presentationen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-10 16:55

En riktig appleTV men betoning på TV, Ultra HD givetvis. Eller det är kanske ett helt nerlagt projekt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 17:53

Nu ligger Apple Store nere, får hoppas på något kul ikväll då
http://store.apple.com/se

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-10 18:08
Ursprungligen av JND:

Ja, någon iPhone 5S lär inte dyka upp här i alla fall. Det skulle verkligen vara överraskande. Jag tror vi kommer att se ett fokus på OS X, iOS, och Haswell-tekniken och vad den gör för ny hårdvara -- som t.ex. vår nya MacBook Pro som lanseras idag... Bla, bla, mer energisnål än någonsin utan kompromisser på prestanda, bla, bla.

Jag är nyfiken på den nya mjukvaran, både OS X och iOS! Hoppas Apple lägger upp förhandstitt-sidor som de gjorde med Mountain Lion. De brukar vara ganska uttömmande och innehålla ännu mer info än under själva presentationen.

Nej, givetvis kommer det inte någon ny iPhone och att det kommer handla om OS X och iOS är redan bekräftat.

Bevaka tråden