Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få tag på iOS 7 från developer.apple.com?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågade precis om hur man kan få tag på iOS 7 och fick en länk till developer.apple.com. Är det där som man får tag på iOS 7, och är det bara något som man laddar ner och installerar i så fall?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-06-13 14:48

Ja det är bara att betala för ett utvecklarkonto och sen laddar du ner och installerar.

Ursprungligen av Mija:

Ja det är bara att betala för ett utvecklarkonto och sen laddar du ner och installerar.

TACK!

Är du verkligen så sugen på att testa iOS 7, så att du vill betala 99 dollar för att få tag på något som släpps gratis om ett par månader?

  • Medlem
  • 2013-06-13 17:10

Jag hoppas inte att du tänker installera iOS 7 Beta på din enda iPhone. Det är ingen bra ide.

Kan man återställa till iOS 6 om det strular?

Hur man installerar utan att vara en utvecklare med konto diskuterar vi inte.
Det kan man lätt hitta på Google.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är du verkligen så sugen på att testa iOS 7, så att du vill betala 99 dollar för att få tag på något som släpps gratis om ett par månader?

Ett par månader är en oliiiiiiiiidlig väntan i sådana här sammanhang. 99 dollar är billigt för att slippa.

Ursprungligen av iTiger:

Kan man återställa till iOS 6 om det strular?

Det går för det mesta, men det kan vara struligt. Plus att iOS 7-betan eventuellt skriver över Modem-Firmware etc som sen inte går att backa och detta kan ge dig problem tillsammans med iOS 6.

Ursprungligen av Ljung:

Jag hoppas inte att du tänker installera iOS 7 Beta på din enda iPhone. Det är ingen bra ide.

Haha, så är det givetvis, men min erfarenhet är att man ändå bara använder iPhonen man installerat betan på… särskilt nu eftersom iOS 7 är så rasande snyggt och kul. Har det på min iPhone 4S men kommer nog rätt snart att dra in det på 5:an också. De små buggarna jag haft hittills (ljuset dras ner till minimum ibland och kräver omstart t ex) står jag lätt ut med, i relation hur jävla sköööönt iOS 7 är!

  • Medlem
  • 2013-06-14 15:42
Ursprungligen av Stinky:

Haha, så är det givetvis, men min erfarenhet är att man ändå bara använder iPhonen man installerat betan på… särskilt nu eftersom iOS 7 är så rasande snyggt och kul. Har det på min iPhone 4S men kommer nog rätt snart att dra in det på 5:an också. De små buggarna jag haft hittills (ljuset dras ner till minimum ibland och kräver omstart t ex) står jag lätt ut med, i relation hur jävla sköööönt iOS 7 är!

Och alla dina tredjepartsappar fungerar som de ska? Eller du kanske inte har några sådana , utan råddar bara omkring i iOS och de inbyggda apparna?

Ursprungligen av Ljung:

Och alla dina tredjepartsappar fungerar som de ska? Eller du kanske inte har några sådana , utan råddar bara omkring i iOS och de inbyggda apparna?

Förvånansvärt många funkar bra! Tror bara det är en som inte funkat, och jag minns inte ens vilken det var... Ska dock sägas att jag kör stenhårt med både iPad och iPad Mini och har min stora app-bruk där.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-06-15 00:24
Ursprungligen av iPower:

Frågade precis om hur man kan få tag på iOS 7 och fick en länk till developer.apple.com. Är det där som man får tag på iOS 7, och är det bara något som man laddar ner och installerar i så fall?

Jag testade också några gånger, sjuan blir nog bra när det blir färdigt, men en del tredjepartsappar dog direkt jag gjorde något med dem, t ex Navigon och den vill jag ska funka så jag bytte tillbaka till sexan. Sedan såg jag med sjuan att batteriet sjönk bra mycket snabbare än vanligt. Sjuan finns naturligtvis också hos sjöbusarna, men allt mekande är ju på egen risk...;D
(iPhone 5)

Jag har kört iOS 7.0 ett dygn nu och är nöjd med resultatet. Än har inga "katastrofala" buggar inträffat som gör att jag vill byta tillbaka till iOS 6. Några appar har stängt av sig och lite mindre grafikfel. Jag tycker inte batteritiden påverkats nämnvärt (trots ökad användning).

Min spontana reaktion är att Apple hittat ett väl fungerande UI som harmoniserar väl med deras image. Det är snyggt och rent med funktion i fokus. Enda jag direkt kan säga att jag reagerat negativt på är ikonerna på hemskärmen som ser fasansfullt hemska ut. Färgvalen är helt fel och det känns som de går stick i stäv med övriga förändringar. Kalendern är visserligen vacker att se på men fortfarande lika oduglig (ingen veckovy, månadsvy markerar in händelser, dagsvyn visar inte alla timmar osv.).

En enda bugg stör mig och det är för att jag använder twitter mycket – konversationer visas inte i native-appen. Fastnar i ett evigt snurrande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-18 21:53

Några frågor, av ren nyfikenhet, aldrig att jag skulle installera en beta på min enda telefon.
1. Om man nedgraderar till iOS 6, kan man då få in sin backup från iOS 7?
2. När betan går ut, kommer då en ny version i iTunes eller måste man ladda ned det från Apples hemsida?
3. Vid uppgradering till tex beta2, nollställer den då din telefon?

@acke, man kan inte lägga tillbaka en backup från en nyare version, gäller alla versioner.

Ibland sker det över OTA, ibland måste det laddas ner från developer-sidan.

Brukar gå bra att uppgradera, precis som med officiella releaser, ibland kan det gå åt skogen.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2013-06-18 23:36

1. Att få tag på iOS7 Beta, var inga stora problem för den som googlar lite...
2. exakt vilka risker löper man genom ett sådant förfarande? Låt säga att jag skaffat iOS 7 - så kan det ju tänkas jag upplever problem med t.ex Navigon och Spotify likväl som SR Play, men känns som ett lågt pris att betala för egen del - jag hittar dit jag ska och har ju FM-mottagare inbyggd i bilen
3. I nästa skede, borde jag inte förvänta mig att skarpa 7:an når min lur utan modifikation?

Sist men inte minst, så trodde jag det fanns en tråd om erfarenheterna av iOS7 allena, men hittar den inte, kan säga att jag trivs som fisken i vattnet iaf och visst, det är en del buggar som stör, men så är det en Beta som jag såklart kör endast på min test-telefon i egenskap av utvecklare. (som om jag hade en telefon till.....)

@psike, alla betor på iOS har ett expiry date, när detta datum infaller så måste du uppgradera till en nyare beta, då kan Apple ha låst på UDID vilket innebär att du inte kan installera nästa beta, enda möjligheten du har då är att återställa till iOS 6.

Att återställa till IOS6 är ovanligt enkelt denna gång eftersom Apple inte har låst bredbandet (modemet). Men vi aldrig hur det är vid nästkommande releaser - då kan det vara klurigt

1
Bevaka tråden