Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja en MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook Pro 13" med Intel Core 2 Duo @ 2.53GHz, 4 GB RAM och 250 GB HD. Den ser ut som ny och fungerar lika bra som när jag köpte den ny. Jag funderar nu på att sälja den. Hur mycket kan man få för den? Svara ärligt tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-26 14:30
Ursprungligen av Goblim:

Jag har en MacBook Pro 13" med Intel Core 2 Duo @ 2.53GHz, 4 GB RAM och 250 GB HD. Den ser ut som ny och fungerar lika bra som när jag köpte den ny. Jag funderar nu på att sälja den. Hur mycket kan man få för den? Svara ärligt tack.

Ärligt och ärligt marknaden bestämmer alltid priset svårt att säga exakt, vi är inga sierskor här. Hur fräscht är batteriet, har det någon gång bytts under datorns livslängd ? Ett nytt original batteri är ändå en betydande kostnad på cirka 1300 kr inkl... moms.

Många eventuella seriösa spekulanter uppskattar och känner en trygghet om det finns originalkartong och original inköpskvitto även om garantin har gått ut, då blir datorn mer lättsåld om inget annat och man får ofta ett högt relevant pris om man har någon säljtalang vill säga, och om man bryr sig om en extra 500 hundralapp hit eller dit, inte alla som gör ska dom vise männen veta ?

Försäljningspris uppskattningsvis kan du kan få mellan 3500 kr och 5000 kr beroende på ovan nämnda argument. Som ny nämner du i din beskrivning så datorns skick talar till din fördel

Senast redigerat 2013-06-26 14:43

Jag kollade nu med programmet "CoconutBattery" och detta gav ett resultat att Battery capacity = 71%. Jag har dock inte märkt av någon avsevärd skillnad i batteritid nu jämfört med när den var ny. Tror tyvärr inte jag har kvar originalkartongen och originalkvittot slängde jag någon gång för jag ville inte bli påmind om hur j---mycket jag betalat för den när den var ny. Utseendemässigt är datorn dock i perfekt skick.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-26 14:52
Ursprungligen av Goblim:

Jag kollade nu med programmet "CoconutBattery" och detta gav ett resultat att Battery capacity = 71%. Jag har dock inte märkt av någon avsevärd skillnad i batteritid nu jämfört med när den var ny. Tror tyvärr inte jag har kvar originalkartongen och originalkvittot slängde jag någon gång för jag ville inte bli påmind om hur j---mycket jag betalat för den när den var ny. Utseendemässigt är datorn dock i perfekt skick, inga repor eller skavanker.

Laddcyklarna "CoconutBattery" är det intressanta hur många pratar vi om ?

Vilken årsmodell på datorn middle år 2010 ?

Ursprungligen av cubeis:

Laddcyklarna "CoconutBattery" är det intressanta hur många pratar vi om ?

75 st.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-26 14:57
Ursprungligen av Goblim:

75 st.

Oj endast 75 stycken det var inte många då är väl batteriet hyfsat okey och inte omedelbart på fallrepet. Åldern påverkar dock batteriet och om man inte laddar upp det och laddar ur det så ofta så påverkas kapaciteten där också.

Då gäller det årsmodellen och grafikkortet ?

Ursprungligen av cubeis:

Oj endast 75 stycken det var inte många då är väl batteriet hyfsat okey och inte omedelbart på fallrepet.

Då gäller det årsmodellen och grafikkortet ?

MacBookPro5,5 MB991xx/A

NVIDIA GeForce 9400M 256 MB

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-26 15:06
Ursprungligen av Goblim:

MacBookPro5,5 MB991xx/A

NVIDIA GeForce 9400M 256 MB

Okey då pratar vi årsmodell middle år 2009. En 4 år gammal dator som du säkert ser i coconutbattery info. 48 month old.

Då pratar vi 3500 kr. Visst tryck på det fina skicket och sätt ett utgångspris på 3900 kr.

Nu kan jag nog inte hjälpa dig mer.

Ursprungligen av cubeis:

Okey då pratar vi årsmodell middle år 2009. En 4 år gammal dator som du säkert ser i coconutbattery info. 48 month old.

Då pratar vi 3500 kr. Visst tryck på det fina skicket och sätt ett utgångspris på 3900 kr.

Nu kan jag nog inte hjälpa dig mer.

45 Months för att vara exakt...

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden