Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacFamilytree | Synka iPad och MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPad2 och MacBook. OS 10.6.8 (kan inte uppgradera pga. Åldern av MacBook) så iCloud är inte aktuellt.
Jag vill nu synkronisera prog. MacFamilytree på MacBook med Mobilefamilytree på iPad. Enligt MacFamilytree kan man synka över WiFi. Försöker nu synka. en sökruta kommer upp. MacFamilytree försöker att hitta min iPad. Min iPad "anslutning" kommer aldrig upp.
Vilka inställningar behöver jag göra på iPad?

Senast redigerat 2013-07-01 16:11

Är dator och iPad på samma WiFi?
Har du startat om dator/iPad?

http://www.syniumsoftware.com/support/faq/mac...

Tack för tipsen. Har startat om enheterna. Fungerade inte. Skall nu försöka skapa ett AD-hoc nät. Har varit inne på den länk som du angav. Jag hittade inte den som du angav. Men man läser väl som en kratta. Återkommer. Jag tycker att ni ungdommar är fantastiska.

  • Medlem
  • 2013-07-03 21:30

Har synkningen fungerat tidigare med exakt dom versionerna av MacFamilyTree och MobileFamilyTree? Antar att du använder version 6.x av MacFamilyTree. Vissa versioner har inte fungerat att synka för mig. Tyvärr är dessa program buggiga och nyckfulla.

Jag använder Reunion för släktforskning. Det är i en klass för sig. Oerhört pålitligt och anpassningsbart. Senaste versionen - Reunion 10 - fungerar på Mac OS X 10.5 och senare och svenska språkfiler har funnit på den här sidan i snart ett år.

Jag har försökt att Synka men har givit upp. Både över WiFi och med en manuell IP-adress. Det gäller mellan MacFamilytree och mobilFamilytree 7. Tack för tipset om Reunion 10. Skall titta på det i stället. Återigen tack för tipset.

1
Bevaka tråden