Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone spelar upp automatiskt vid inkoppling i docka eller bilstereo

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2013-07-18 00:54

Min iPhone 4S spelar automatiskt upp en av låtarna som ligger i den när jag kopplar in den i en högtalare med docka och det är likadant när jag kopplar den i min nya bilstereo som ska vara iPhonekompatibel.

Hur stänger jag av detta? Jag börjar tröttna på att höra samma låt spelas upp varje gång jag docka telefonen.

Det var samma på min iPhone 3GS.

Tar gärna emot tips, apple-supporten vill inte hjälpa mig eftersom garantin gått ut, dumt jag inte anmälde det tidigare.

Det är alltså alltid samma låt? Är det möjligen den första låten i listan?
Jag hade problem med en hyrbil som jag hade att så fort telefonen anslöts med BT så drog musiken igång, men då bara fortsatte telefonen att spela upp där jag hade slutat sist.
Hur ansluts telefonen och vad är det för bilstereo?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-07-18 09:24

Den här länken kanske också är lämplig. http://www.apple.com/feedback/iphone.html

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2013-07-18 10:13

Tackar för snabb respons. Det verkar inte bara vara jag som har det problemet. Min stereo heter Alpine CDE-177BT.

Det är inte första låten i spellistan som spelas upp, men det kan vara den som spelats sist. Jag använder mest spellistan i jobbet och nu på semestern vill jag slippa dem

Förra året gjorde min 3GS samma sak i kompisens bilstereo, då var det ju ett äldre iOS.

1
Bevaka tråden