Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gesture Motion Control

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde en Leap Motion idag. Ska bli spännande.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-07-23 18:06

Attans...jag var inte hemma när Fedex kom...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-07-23 18:19

Jag har tittat på ett antal videos på Leap, vad har ni tänkt använda prylen till?
Kan man på något vis styra operativsystemet med den, som en mus (tror inte det)?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-07-23 19:19
Ursprungligen av mac+:

?Jag var hemma idag men har inte haft möjlighet att prova och det är ovanligt. Men natten är ung...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-07-23 19:43
Ursprungligen av mattiL:

Jag har tittat på ett antal videos på Leap, vad har ni tänkt använda prylen till?
Kan man på något vis styra operativsystemet med den, som en mus (tror inte det)?

Cool teknik...ren och skär leksak...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-07-23 19:46
Ursprungligen av lasselu:

Cool teknik...ren och skär leksak...

Jo, jag förstår att det är en leksak, jag gillar också sådana, men det gör inte ont
om leksakerna är användbara också.. (sugen, nyfiken.. )

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-07-23 21:50
Ursprungligen av mattiL:

Jo, jag förstår att det är en leksak, jag gillar också sådana, men det gör inte ont
om leksakerna är användbara också.. (sugen, nyfiken.. )

Någonting användbart kan du säkert hitta här...
https://airspace.leapmotion.com/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-24 12:01
Ursprungligen av mattiL:

Jag har tittat på ett antal videos på Leap, vad har ni tänkt använda prylen till?
Kan man på något vis styra operativsystemet med den, som en mus (tror inte det)?

BetterTouchTool har fått stöd för Leap motion. Finns säkert något "användbart" man kan göra med det.

Min har just lämnat lagret i Brno. Först stod det leverans imorgon, men nu har det ändrats till nästa tisdag. Återkommer med lite info när den dykt upp. Då ska vi se vad den egentligen duger till.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-07-24 12:44
Ursprungligen av joakimo:

BetterTouchTool har fått stöd för Leap motion. Finns säkert något "användbart" man kan göra med det.

Cool, det hade jag missat...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-07-26 18:00

Jahaja, det här var ingen kul upplevelse...
När jag hade installerat och testkört Leap på min iMac så upptäckte jag att något som installerades påverkade min Internet-access så att det kändes som om det var sirap i den...lyckades inte hitta vad det berodde på så det slutade med att jag fick göra en restore från TM för att bli av med problemet...

Installerade på min MBP också och där fungerade det som det ska...i gengäld så orkar den inte riktigt med grafiken i vissa av apparna på Airspace så den blir tvärvarm och låter som en dammsugare mest hela tiden...

Jaha, då var min levererad och ska packas upp så fort jag kommer hem.

Säljer min Leap Motion. Kolla på marknad.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-08-15 09:54
Ursprungligen av lasselu:

Jahaja, det här var ingen kul upplevelse...
När jag hade installerat och testkört Leap på min iMac så upptäckte jag att något som installerades påverkade min Internet-access så att det kändes som om det var sirap i den...lyckades inte hitta vad det berodde på så det slutade med att jag fick göra en restore från TM för att bli av med problemet...

Installerade på min MBP också och där fungerade det som det ska...i gengäld så orkar den inte riktigt med grafiken i vissa av apparna på Airspace så den blir tvärvarm och låter som en dammsugare mest hela tiden...

Gjorde ett nytt försök, kopierade min startdisk till en extern disk med CCC och startade från den. Installerade Leap och...samma problem igen...

Bevaka tråden