Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airport Express och Tele2 iptv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har flyttat in i ett tele2-hus med bredband och tv via internetuttaget i väggen. För att fixa ett trådlöst nätverk köpte jag en Airport Express vilket fungerar bra. Nu vill jag också koppla TV-boxen via Aiport Expressen för se TV, här är det problem. När jag kopplat boxen direkt till internetuttaget i väggen får jag signal och kan se TV som vanligt. När jag däremot kopplar boxen via Airport Expressen får jag ingen signal.

Klarar inte Airport Express att leverera internet till TV-boxen eller finns det någon inställning jag kan göra för att få det hela att fungera?

Nej, det går inte.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-09 07:29
Ursprungligen av keptang:

Nej, det går inte.

För att?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-10-09 07:33
Ursprungligen av upnorth:

Jag har flyttat in i ett tele2-hus med bredband och tv via internetuttaget i väggen. För att fixa ett trådlöst nätverk köpte jag en Airport Express vilket fungerar bra. Nu vill jag också koppla TV-boxen via Aiport Expressen för se TV, här är det problem. När jag kopplat boxen direkt till internetuttaget i väggen får jag signal och kan se TV som vanligt. När jag däremot kopplar boxen via Airport Expressen får jag ingen signal.

Klarar inte Airport Express att leverera internet till TV-boxen eller finns det någon inställning jag kan göra för att få det hela att fungera?

Nu har jag inte stenkoll på Tele2s lösning men En gissning är att det delas ut en specifik IP-adress direkt från Tele2 till TV boxen, prova att sätta en liten switch i uttaget, och sedan en kabel till TV boxen och en till Airporten och se om det fungerar då.

Men mer troligt så kör dom på olika vlan, och då är de t tyvärr kört, då ingen Airport kan hantera det vad jag vet.

Ursprungligen av frazze:

För att?

Boxen behöver ett IP direkt från leverantören. Så brukar det fungera.
Som @Gizzmo_SWE skriver, en switch direkt efter uttaget och boxen/Airport Express in där.

http://www.tele2.se/files/installationsblad-3...

Tack så mycket för svaren! Jag hade hoppats att jag skulle slippa ytterligare en fysisk pryl och klara mig med Expressen, men nu får det bli en switch också.

1
Bevaka tråden