Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa häfte - tryckfärdig PDF

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag gör ett häfte på 8 sidor i stående A4 som ska tryckas som ett häfte (vikta och häftade A3). Utfallet ska vara 3 mm.

Har gjort sidorna klara i Illustrator, så jag har en PDF med enskilda sidor, men nu är frågan hur jag får det till ett häfte färdigt för tryck.

Jag kollade lite i Indesign och skriv ut som häfte, men då kan jag bara få det till en .ps-fil och jag vill ju göra en PDF.

Kan någon hjälpa mig hur jag ska bete mig? Väldigt tacksam för all hjälp!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-05 15:02

Om dessa sidor är i en fil borde väl tryckeriet ordna resten?

Du borde kunna skicka varje enskild PDF till tryckeriet så löser de resten. Eller så lägger du ihop dem i Acrobat X. Eller monterar du PDF:erna i InDesign och gör en ny PDF från InDesign med samtliga sidor. Eller så lägger du upp flera ritytor i Illustrator och gör en PDF med alla sidor från Illustrator. Eller gör du om originalet i InDesign som till skillnad från Illustrator faktiskt är gjort för att göra just original.
/m

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-17 16:01

För att göra det enkelt för sig så kan man göra en tryckbar PDF av varje sida, numrera i rätt ordning, då kan tryckeriet lägga in filerna i sitt utskjutningsprogram så sidorna hamnar rätt.

1
Bevaka tråden