Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5s och 5c släpps i Sverige 25 oktober

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cubeis:

Jag tror dock att Touch Id är en viktig anledning vid valet av iPhone 5s, folk är latare än man kan tro

Ida vi kanske kan göra en undersökning på 99mac.se vilket kriterium som var viktigast vid valet av iPhone 5s

Svara nu sanningsenligt BlackSmp

Samtidigt var det inte riktigt prestanda skillnaden mellan 5c och 5s som jag ville belysa med mitt ursprungliga inlägg även om jag råkade nämna att den är försumbar i mina personliga ögon.

Skulle jag byta från min 5:a idag till en 5s, så är det, tro det eller ej, just TouchID eftersom jag är....LAT och inte orkar ha någon lösenkod på min telefon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-13 19:27
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Skulle jag byta från min 5:a idag till en 5s, så är det, tro det eller ej, just TouchID eftersom jag är....LAT och inte orkar ha någon lösenkod på min telefon

Ursprungligen av cubeis:

Jag tror dock att Touch Id är en viktig anledning vid valet av iPhone 5s, folk är latare än man kan tro

Samtidigt var det inte riktigt prestanda skillnaden mellan 5c och 5s som jag ville belysa med mitt ursprungliga inlägg även om jag råkade nämna att den är försumbar i mina ögon

Jag håller med att en prestanda jämförelse mellan 5, 5c och 5s är försumbar, men man får titta på den modellen man har i dagsläget istället. T.ex. Jag har 4S och om jag uppgraderar mig till 5S får jag en helt ny design, mycket bättre kamera, större skärm, uppemot 4x snabbare, bättre mikronfoner, lightning-port och kompatilibitet med nyare dockor och fodral och listan blir nästan oändlig. För min del är det en stor uppgradering.

Ursprungligen av zappee:

Trendbrott?
Samma som de alltid gjort med iPods

Aj fasen - trodde vim pratade iPhone - sorry.

Ursprungligen av Capeman:

Fast 4S säljs ju fortfarande - som just budgetmodell.

Helt klart - men man har slutat sälja 5 - och "hoppat över" en modell. Det är väl nytt ? Vad jag förstår sålde iPhone 5 bra ända in mot målsnöret. Men kanske skulle den legat helt fel i jämförelse med 4S och 5C/5S. Det måste väl varit anledningen - kanske.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-13 23:27
Ursprungligen av adress@mac:

Aj fasen - trodde vim pratade iPhone - sorry.

Visst, i så fall är det ju nytt
Men för Apple som företag tycker jag inte det är ett trendbrott.

Ursprungligen av cubeis:

Jag tror dock att Touch Id är en viktig anledning vid valet av iPhone 5s, folk är latare än man kan tro

Ida vi kanske kan göra en undersökning på 99mac.se vilket kriterium som var viktigast vid valet av iPhone 5s

Svara nu sanningsenligt BlackSmp

Samtidigt var det inte riktigt prestanda skillnaden mellan 5c och 5s som jag ville belysa med mitt ursprungliga inlägg även om jag råkade nämna att den är försumbar i mina personliga ögon.

Apples prissättning av iPhone 5c och 5s återspeglar knappast några prestanda skillnader om du tycker att dom är så påtagliga det var liksom det jag ville trycka lite extra på ?

Sanningsenligt? Jag är inte riktigt säker på vad du menar men för mig så är skälet som låter bra att kameran förbättrades. Touch Id var grädde på moset som är kul att visa - men jag hade nog köpt den i vilket fall som helst för att jag kan och vill. Fast det som jag använder mest är M7:)

Prestandamässigt så är skillnaden mellan 5c och 5s på det stora taget samma som mellan 5 och 5s även om 5c har bättre stöd för LTE. Jag minns inte hur stor prisskillnaden har varit tidigare mellan 4 och 4s när 4s kom. Var det inte ca 1000 kr?

Jag tror att de gör rätt genom att byta ut 5 mot 5c. Prissättningen kommer säkert att justera sig. Även om myten säger en annan sak så brukar det förekomma prisjusteringar hos Apple

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Skulle jag byta från min 5:a idag till en 5s, så är det, tro det eller ej, just TouchID eftersom jag är....LAT och inte orkar ha någon lösenkod på min telefon

Är inte nyckelordet här "skulle"?

Har du bytt? Eller är du för lat för att byta

Ursprungligen av zappee:

Visst, i så fall är det ju nytt
Men för Apple som företag tycker jag inte det är ett trendbrott.

Jag tycker att ordet trendbrott blir fel. Personligen så ser jag det som en förändring i produktstrategi, inte i en trend. Trend är mer kopplat till resultatet - hur telefonerna kommer att sälja.

Och givetvis så är 5c en förändring av produktstrategin för Iphone men jag har lite svårt att förstå varför det är något att diskutera. Det känns som en vettig förändring som ger Apple högre flexibilitet.

Och som du skriver, det är ingenting nytt för Apple. De har gjort det på andra produktsegement tidigare. Det är en ganska naturlig utveckling i ett produktliv.

Ursprungligen av cubeis:

Jag tror dock att Touch Id är en viktig anledning vid valet av iPhone 5s, folk är latare än man kan tro

Ida vi kanske kan göra en undersökning på 99mac.se vilket kriterium som var viktigast vid valet av iPhone 5s

Svara nu sanningsenligt BlackSmp

Samtidigt var det inte riktigt prestanda skillnaden mellan 5c och 5s som jag ville belysa med mitt ursprungliga inlägg även om jag råkade nämna att den är försumbar i mina personliga ögon.

Apples prissättning av iPhone 5c och 5s återspeglar knappast några prestanda skillnader om du tycker att dom är så påtagliga det var liksom det jag ville trycka lite extra på ?

Om 5s inte haft Touch ID hade jag valt den ändå. 2 viktiga kriterier för mig:
1. Minst 64 GB lagring. Vill kunna fota, filma och ha all min musik på den utan att hushålla med utrymmet.
2. Jag måste ha den vassaste. Annars mår jag dåligt psykiskt.

Ursprungligen av pmarriott:

Om 5s inte haft Touch ID hade jag valt den ändå. 2 viktiga kriterier för mig:
1. Minst 64 GB lagring. Vill kunna fota, filma och ha all min musik på den utan att hushålla med utrymmet.
2. Jag måste ha den vassaste. Annars mår jag dåligt psykiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-14 10:57
Ursprungligen av pmarriott:

Om 5s inte haft Touch ID hade jag valt den ändå. 2 viktiga kriterier för mig:
1. Minst 64 GB lagring. Vill kunna fota, filma och ha all min musik på den utan att hushålla med utrymmet.
2. Jag måste ha den vassaste. Annars mår jag dåligt psykiskt.

Skön självdistans!

Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte nyckelordet här "skulle"?

Har du bytt? Eller är du för lat för att byta

För lat är jag inte, däremot så kanske det inte tillåts ekonomiskt

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

För lat är jag inte, däremot så kanske det inte tillåts ekonomiskt

Jag har bara så svårt att låta bli att vara "ironisk" med det upplägget. Det var inget illa ment (inte för att du verkade tro det:))

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har bara så svårt att låta bli att vara "ironisk" med det upplägget. Det var inget illa ment (inte för att du verkade tro det:))

Haha nej det ska lite mer till för att jag ska ta illa vid mig för en sån sak Ironisk ska man vara det är bara roligt, vi får väl se va telia har för abonnemang till 5s (Har ju haft 2-3 abonnemang förut... )

Faktum är att jag bytte (idag) till Telia Komplett. Mest beroende på att frugan åt upp våra "Till Vänner" genom att ringa för mycket till folk utan Teliaabb.

Så nu kör vi två telefoner på 448:- med 2GB delat data, LTE och fria samtal/sms. Hon ligger på ca 300-600 MB data per månad och jag låg på runt 1000 MB så det var läge att byta

Alternativet var 2 st Halebop Rubbet Liten men när jag såg att jag låg på överkant av 1GB så tyckte jag att det är lika bra fortsätta med Telia.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-19 11:38

Kanske en jävligt dum fråga som ingen kan svara på, men ändå: Apple store öppnar 08.00 25/10, tror ni man kan ställa sig i kön vid den tiden och hämta ut en 16 gb space-gray? Hur var det förra året?

Ursprungligen av ipodfan:

Kanske en jävligt dum fråga som ingen kan svara på, men ändå: Apple store öppnar 08.00 25/10, tror ni man kan ställa sig i kön vid den tiden och hämta ut en 16 gb space-gray? Hur var det förra året?

Ingen dum fråga men svår att besvara - vem vet - jag skulle inte satsa på det...

Bevaka tråden