Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook mid 2009 (2,13 GHz): tangentbord fungerar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Tangentbordet på min dator har slutat fungera. Det började en gång med att när jag startade datorn och man kommer till inloggningen så började den söka efter nåt blåtandstangentbord. Sökningen gick inte att avbryta utan att helt enkelt tvångsavstänga datorn.

Sen kom jag på att man kanske skulle flytta på detta fönster (dvs dialogfönstret som visar när datorn söker blåtandstangentbord) och försöka logga in iallafall. Musen fungerar, men man kunde inte använda tangentbordet. Jag bytte då hårddisk och lade in ett nytt Mac OS (10.7.5) och provade ett extern USB-tangentbord och det fungerar! Men det interna tgb fungerar fortfarande inte.

Så, vad kan vara fel? Sladden till tgb inne i datorn?

Datorn har tidigare tillhört min fru som arbetsdator och jag fick hjälp av hennes jobbs datoravdelning som i sin tur talat med Apple-supporten, men de gav inga hoppfulla svar.

Allt övrigt fungerar på datorn.

Tacksam för idéer.

mvh/A

Testa zappa PRAM och återställa SMC. Finns guider om du googlar. Annars kan det vara, precis som du säger, att det är en kontakt som är glapp.

Har provat ovanstående, men det hjälper ej. Kan informera om att styrplattan fungerar ej heller...

Lämnade in den till Macsupport i Göteborg för att chansa på en felsökning och enkelt fel på kanske 700 spänn. Fick idag tillbaka den med nytt tangentbord och ny musplatta - gratis! Tydligen nå'n slags kvalitetsåtgärd från Apple. Man tackar och bockar!

1
Bevaka tråden