Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dovado Tiny med Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har internet via mobilt bredband här hemma och ligger normalt på ca 30 Mbit, dock lite svajigt wlan på Dovado routern så jag skaffade en airport express som jag drog en kabel till från Dovadon med bra resultat.
Nu har jag flyttat Expressen för att kunna streama musik och skaffade nu precis en ny Airport extreme och kopplade in den på samma sätt, med nätverkskabel och "skapa nätverk". Men hastigheten verkar strypas och kommer aldrig över 10 Mbit/sek.

Har även testat med kabel från extremen till datorn och får samma låga hastighet där så det beror inte på störningar.

Någon som vet vad som är fel och kan komma med tips så vore jag mycket tacksam!!

Erik

Varför skapar du ett nytt nätverk istället för att brygga den?

Felet löste sig av sig själv, startade om, kopplade ut och sen in allt igen och då var hastigheten som den skulle.

Den är i bryggläge.

Ursprungligen av Klingberg:

Felet löste sig av sig själv, startade om, kopplade ut och sen in allt igen och då var hastigheten som den skulle.

Den är i bryggläge.

Skönt att höra, funderar själv på liknande "upplägg" då jag enbart har mobiltbredband.

1
Bevaka tråden