Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Landskoder för Apple-enheter.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Forumet!

Jag köpte nyligen en Apple TV (3G) från en Svensk onlinebutik, när jag fick hem den ville jag kolla upp lite om den för att se att all fakta stämde. Var nyfiken på om jag hade fått 2013 versionen eller inte (vilket det var). Samtidigt som jag undersökte detta såg jag att Part No. var MD199FD/A och googlar genast detta för att se vad jag får fram, då det inte finns något här på 99. Jag får då upp massa Tyska sidor som säljer Apple TV. Det börjar då slå mig att detta är regionskoden och att jag mest troligen har köpt en gråimporterad Apple TV. När jag sedan googlar lite hittar jag mycket riktigt att koden FD/A är för Tyskland och Österrike.

Jag vet att många produsenter inte gillar gråimport och att de endast har support på de produkterna med "rätt" landskod för att säga så. Hur är Apple på detta? Kan någon säga om detta kommer att orsaka några bekymmer i framtiden?

För andra som undrar om landskoderna till Apple lägger jag med en lista jag hittade (Gäller för iPhone, men stämmer också in på andra Apple produkter).

AB - Förenade Arabemiraten och Saudiarabien
B - Storbritannien och Irland
BZ - Brasilien
C - Kanada
CR - Kroatien
CZ - Tjeckien
DN - Österrike, Tyskland, Nederländerna
E - Mexiko
EE - Estland
EL - Lettland
FD - Österrike, Liechtenstein, Schweiz
FB - Frankrike
GR - Grekland
HN - Indien
J - Japan
KN - Danmark och Norge
KS - Finland och Sverige
LA - Guatemala, Honduras, Colombia, Peru, El Salvador, Ecuador
LE - Argentina
LL - USA
LT - Litauen
LV - Lettland
LZ - Paraguay, Chile, Uruguay
MG - Ungern
NF - Belgien, Frankrike
PL - Polen
PO - Portugal
PP - Filippinerna
RO - Rumänien
RS - Russian
SL - Slovakien
SO - Sydafrika
T - Italien
TU - Turkiet
TA - Taiwan
X - Australien
X - Nya Zeeland
Y - Spanien
ZA - Singapore
ZP - Hong Kong och Macau

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-06 20:21

Det är stället du köpt den ifrån som ska hantera garantiåtgärd.
Men om du är orolig varför inte gå tillbaka och returnera den så är bekymret över

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-07 09:11

Dessutom gäller Apples garanti i ett EU-land på enheter som är inköpta i ett annat EU-land, så det ska inte vara några problem.

1
Bevaka tråden