Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm efter några timmars inaktivitet

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Vet inte om jag lägger denna tråd i rätt kategori men jag försöker ändå.

Jag kör med en Mac Mini 2012 års modell kopplad med HDMI kabel till en Marantz NR1504 hemmabioförstärkare. Problemet jag har börjat uppleva är att när jag efter några timmars aktivitet vill gå tillbaka och börja använda datorn igen så är skärmen helt svart. Detta händer oavsett om datorn är i viloläge eller inte (=den vita statuslampan på Minin lyser konstant vit eller pulserar, gör ingen skillnad). Lösningen jag tvingas till är att hålla inne på knappen på mac minis baksida och starta om den, då funkar det helt plötsligt.

Detta problem har jag inte om jag kopplar datorn på samma sätt direkt till en datorskärm, någon som råkat ut för något liknande och i så fall kan ge mig tips på vart jag kan börja felsöka? Är varken haj på Macdatorer eller AV Recievers ännu :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-04 21:10

Och din Marantz visar ju ingen bild, så därifrån måste det väl gå en kabel (HDMI?) till en TV eller....?
Antagligen går din Marantz eller din TV (troligast) i vila efter att signalen har varit borta en viss tid.
Testa med att koppla HDMIkabeln direkt till TVn, och se om det blir samma resultat.
Under Äpplet - Systeminställningar - Strömsparare, vad har du på Skärm i viloläge?

1
Bevaka tråden