Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-TV - Ett fel inträffade när innehållet lästes in..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får felmeddelandet: "Ett fel inträffade när innehållet lästes in. Försök igen senare". Detta sker när jag ska streama ett videoklipp/film från webbläsaren (Safari). Både från IPhone o IPad.. ALLA enheter är uppdaterade och allt annat fungerar så som Youtube etc.. Omstart har självfallet gjorts och har återställt Apple-TVn.. Två gånger!!

Tar fan knäcken på mig snart :s Någon som varit med om samma j*vla problem???

Tacksam för all hjälp!!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-27 18:42

Har det fungerat tidigare? Hur ser nätverket ut? Trådat mellan Atv & router? Vilken router? Är den omstartad?

Hej och tack för svar!

Köpte den igår så den har inte fungerat tidigare. Kör trådlöst, router/modem är från BBB, osäker på modell (ej hemma). Har dock två vänner som kör med samma och det fungerar klockrent. Har startat om alla enheter, inkl router, som går att starta om..

Hur menar du med hur nätverket ser ut? Är ett vanligt hemnärverk o har alla enheter sammankopplade via WIFI.

Jag drar till med en liten gissning men routern kan vara problemet. Min erfarenhet av AppleTV i diverse olika sammanhang är att routrar från en ISP ofta kan ställa till det. Jag hade t.ex mycket stora problem med en AppleTV som var ansluten till en router levererad av Time Warner Cable (amerikansk kabel-TV/ISP). Det mest frekventa felet var att det antingen inte gick att streama ö.h.t till att det dök upp felmeddelanden rörande brist på uppkoppling etc.

Routern byttes då ut mot en av Ciscos modeller och då det skedde började allting fungera perfekt igen.

Själv kör jag min AppleTV via en Cisco-router, dualbandare via 5 GHz-nät och det fungerar perfekt. 2,4 GHz fungerar inte så bra då det finns ungefär 15-20 sådana nätverk men 5 GHz går perfekt.

Vad du kan testa att göra är att prova att skapa ett 5 GHz-nätverk om din router klarar av det. Om detta inte hjälper, alternativt att den inte har stöd för det - köp en ny router är mitt råd.

Ditt problem tyder starkt på att nätverket inte är helt OK, det påminner mig mycket om hur tidigare nämnda TWC-levererade router bråkade och strulade.

Hos mig hade jag liknande problem med 2,4 GHz-bandet men efter att jag skapat ett 5 GHz-nät för AppleTV började allt fungera perfekt även om lägenheten är vinklad och signalen måste gå genom två tegelväggar p.g.a det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-13 10:42

Jag körde en d-link 655, men den hade problem med långa kontinuerliga laster- för dålig kylning- så den svajjade vid netflix o dyl. Lösningen var att ställa den bättrre.... Fick öppna fönstret och ställa skrället på galler., så det blev lite bättre. Nu har jag gett bort dlinken till min exrfru, och. Bytt till time capsule. Annars är finns det ett gäng bra, tex ciscoi mfl.

Detta händer ofta när min sambo streamar från TV3/TV4Play till TV:en och iPad "autolåser". Sedan jag tog bort autolåset så händer det aldrig mer. Kör bara 5GHz nätverk med Time Capsule och Airport Extreme.

  • Medlem
  • hudiksvall
  • 2014-02-13 20:58

Jag använder en Apple Airport Extreme Time Capsule 2TB, högre wifi-täckningen fixade biffen för mig;) inget problem därefter!:)

1
Bevaka tråden