Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV4 i Apple TV

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jan Nylund:

Trevligt med TV4 på AppleTV. Mindre trevligt att vi Finlandssvenskar inte kan se det, men det ska väl ta en 10-20 år till innan man kan tänka sig att lätta på regionregleringen.

(Jag liksom många andra finlandssvenskar betalar extra för att få tillgång till SVT samt TV4 i kabel-tv nätet, hellre skulle jag betala för deras play tjänst men detta erbjuds mig tydligen inte.)

Ställ in din atv så den tror du är i Sverige. Då borde du kunna se TV4 play.
Inställningen gör du som de som vill ha amerikanskt utbud, fast med en svensk dns.

Ursprungligen av Tiger Puh:

Ställ in din atv så den tror du är i Sverige. Då borde du kunna se TV4 play.
Inställningen gör du som de som vill ha amerikanskt utbud, fast med en svensk dns.

Visst kan jag komma runt regionsbegränsningen, men smidigheten faller samtidigt. Jag hade hellre sett det som en betaltjänst för oss som ligger utanför Sverige.

Jag känner mej lite både och inför just tv-appar på just Apple TV. Det finns ju inget som är så intuitivt som att just bara scrolla och välja på en ipad t.e.x. Det är inte lika slickt med en fjärrkontroll på Apple TV, särskilt när du ska söka efter någonting. Då tar det ju typ dubbelt så lång tid som med en iOS-enhet.
Men sen är det där med att man till viss del ockuperar en enhet extra om man inte kör direkt från ATV.
Däremot tror jag att spel kan bli stort på ATV och gärna officiellt stöd för Plex!

Fantastiskt med TV4 i Apple TV:n. TV4 play är just den playkanalen som jag har haft mest problem att få in i Apple TV:n via AirPlay, vet inte vad det beror på men har ofta fått felmeddelanden eller att när det blir reklam så börjar hela avsnittet om.

Tidigare så var TV4 play något jag endast kollade då och då och eftersom dem har en begränsning till 7 dagar så är det intressant för mig, men nu när det kommer in i Apple TV:n så tycker jag det är högaktuellt.

Kan de få ViaPlay och SVT-Play vore det guld värt.

Om det stämmer att det kommer en ny bättre Apple-TV med App Store så vore detta guld med utvalda appar för den som nöjer sig med en äldre välfungerande Apple TV.

Ursprungligen av JoelBurman:

...Nån som har hunnit testa TV4play på sina AppleTV's ännu??

Japp, kollade på "Bygglov" i onsdags kväll.

Skönt att slippa reklamen. Men det hade varit ännu bättre om de hade klippt bort de där "Detta kommer efter pausen"-bitarna också, och gått direkt vidare i programmet i stället. Men det lär ju aldrig hända, tyvärr.

Vad kommer det sig att det inte är reklam, har de inte lyckats få till reklamen eller är det tänkt att det ska vara reklamfritt?

Jag hade gärna sett att TV4 också kunde ha LIVE sändningar hela tiden (sänder precis samma sak som TV4 över etern eller kabeln), så att man kunde t.ex. se en lång film på TV4 i sängen istället för TVn. (Dock behöver den inte vara så att man kan se den i efterhand) som övriga program).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-03 15:31

Jag lyckas inte få upp TV4 play i min Apple TV. Beror det på att jag har en äldre Apple TV , 2nd generation, mån tro? Eller har någon tips på hur jag ska göra? Jag har startat om.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-03 17:38

Har du kollat om du har uppdaterat till senaste versionen?
Är du inloggad med ett svenskt AppleID (Inställningar - iTunes Store)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-03 18:24

Jag har inte en aning om jag har den senaste versionen, trodde man fick meddelande om en uppdatering finns tillgänglig?
Jo, jag är inloggad med ett svenskt AppleID.
Allt annat fungerar som det ska, jag kan hyra filmer, se på youtube m.m.

Ursprungligen av Gnulia:

Jag har inte en aning om jag har den senaste versionen...

Inställningar --> Allmänt --> Programuppdateringar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-03 19:30

När jag klickar där får jag veta att Apple TV inte behöver uppdateras.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-03 22:25

Även jag kör senaste uppdateringen (uppdaterade igår) och skulle då se vad detta med TV4 var men icke, den går icke att hitta.

Var är den egentligen tänkt att finnas?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-03 23:25
Ursprungligen av zinned:

Även jag kör senaste uppdateringen (uppdaterade igår) och skulle då se vad detta med TV4 var men icke, den går icke att hitta.

Var är den egentligen tänkt att finnas?

Bredvid de andra apparna. Har du brutit strömmen och startat om? Ändrat i DNS inställningarna för amerikansk Netflix kanske? Ser du de andra "nya" apparna Kortv, Redbull?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-04 09:31
Ursprungligen av reboot81:

Bredvid de andra apparna. Har du brutit strömmen och startat om? Ändrat i DNS inställningarna för amerikansk Netflix kanske? Ser du de andra "nya" apparna Kortv, Redbull?

* Jag startade om igår kväll men status quo.
* Inga DNS'-inställningar är ändrade.
* Jag ser KORTV etc, ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 15:54

Nu har jag försökt läsa på lite mer och undrar:
Måste man ha iphone eller ipad? Jag har en iphone 5 samt en ipad mini
Måste man ha Airplay? Jag får inte upp den varken på iphonen eller paddan, bara Airdrop. Jag har senaste versioner av IOS på båda två.
Det står att man kan slå på Airplay under Inställningar i Apple TV? Jag hittar ingen sådan på min ATV.
Det står att det ska gå att köra på ATV 2a generationen, vilket jag har.
Det står att alla måste använda samma WiFi-nätverk, det gör de.
Nu vet jag inte vad mer jag kan göra??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-04 15:57
Ursprungligen av Gnulia:

Nu har jag försökt läsa på lite mer och undrar:
Måste man ha iphone eller ipad? Jag har en iphone 5 samt en ipad mini
Måste man ha Airplay? Jag får inte upp den varken på iphonen eller paddan, bara Airdrop. Jag har senaste versioner av IOS på båda två.
Det står att man kan slå på Airplay under Inställningar i Apple TV? Jag hittar ingen sådan på min ATV.
Det står att det ska gå att köra på ATV 2a generationen, vilket jag har.
Det står att alla måste använda samma WiFi-nätverk, det gör de.
Nu vet jag inte vad mer jag kan göra??

Vad har något av det du skriver med TV4:s Apple TV-app att göra?

Ursprungligen av Gnulia:

Nu har jag försökt läsa på lite mer och undrar:
Måste man ha iphone eller ipad?

Då har du nog läst på fel ställen.

iPhone och iPad har ingenting med saken att göra. Inte Airplay heller.

Det här handlar om en app i AppleTV. TV4 ligger där bland alla andra ATV-appar, som t.ex Youtube, Netflix, NBA, Vimeo, osv osv osv.

Edit:
Visst kan du strömma från en iPhone eller iPad - från dess TV4 Play-app - via Airplay - till din Apple TV. Men det är en helt annan sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 16:04
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då har du nog läst på fel ställen.

iPhone och iPad har ingenting med saken att göra. Inte Airplay heller.

Det här handlar om en appi AppleTV.

Tack Jesper, det var det jag trodde från början, men trots alla försök får jag inte upp någon sådan app i min ATV.
Läste på TV4 play om Airplay och tänkte då att man kanske måste gå via iphone eller ipad.
Undrar hur jag felsöker ... får leta lite mer då...

Ursprungligen av Gnulia:

...Undrar hur jag felsöker... får leta lite mer då...

Kolla i ATVs inställningar vilken mjukvaruversion du har.
Se till att vara inloggad i ATV med ett Apple ID som är "svenskt".
Starta om ATV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 16:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kolla i ATVs inställningar vilken mjukvaruversion du har.
Se till att vara inloggad i ATV med ett Apple ID som är "svenskt".
Starta om ATV.

Tack goa Jesper

Jag har programversion 3.0.2 på ATV
Jag är inloggad med ett svenskt AppleID
Provar att starta om igen då...
Allt fungerar fint med att hyra film etc.

Ursprungligen av Gnulia:

...Jag har programversion 3.0.2 på ATV...

Senaste versionen är 6.0.2.

http://support.apple.com/kb/HT4448?viewlocale...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 16:37
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jaså... men när jag väljer uppdatera program, så får jag upp en text som säger att "Apple TV behöver inte uppdateras"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-04 16:50
Ursprungligen av Gnulia:

Jaså... men när jag väljer uppdatera program, så får jag upp en text som säger att "Apple TV behöver inte uppdateras"

Du kan omöjligt har 3.0.2 eftersom 4.0 är det som kom med ATV2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 17:02
Ursprungligen av lappen71:

Du kan omöjligt har 3.0.2 eftersom 4.0 är det som kom med ATV2

Tack för det, då är det kanske helt enkelt så att jag har ATV1

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-04 17:32
Ursprungligen av Gnulia:

Tack för det, då är det kanske helt enkelt så att jag har ATV1

Ser din ut såhär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 17:52

Ja precis så ser den ut

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-04 17:57
Ursprungligen av Gnulia:

Ja precis så ser den ut

Ja då kan du glömma alla nya finesser för den är för gammal

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 18:01
Ursprungligen av lappen71:

Ja då kan du glömma alla nya finesser för den är för gammal

Tack snälla Lappen jag anade det. Kan i alla fall hyra film på den. Får skaffa mig en ny version snart.

Ursprungligen av Gnulia:

Tack snälla Lappen jag anade det. Kan i alla fall hyra film på den. Får skaffa mig en ny version snart.

Gnulia: Du borde hacka den!!! Det ska ju gå med Apple TV 1 då kan du säkerligen få in ett gäng fler kanaler!

Bevaka tråden