Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iMac som skärm för MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac (mid 2010) utan thunderbolt alltså, och köper nu en MacBook Pro med thunderbolt. Kollade runt lite och tyckte att det verkade luddigt huruvida man kan köra iMacen som skärm. Och isåfall, Mini Display Port till - Thundetbolt? Eller? HDMI till - Thunderbolt?

Någon med erfarenhet av detta!?

Tack!

Du kan inte koppla ihop dem med en kabel, men du kan använda t ex http://www.screenrecycler.com/ScreenRecycler....

Intressant! Man lär sig något nytt varje dag..

Ursprungligen av Vanheden99:

Jag kan dock inte alls tyda villen kabel man ska ha. Och hittar inte någon heller i Apple Store alltså!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-28 08:21

Förutsatt att du har en 27" iMac 2010 och enligt tabellen i länken - Mini DisplayPort (hane) till Mini DisplayPort (hane). På din nya dator har du Thunderbolt som är bakåtkompatibel med MDP

Jag hittar inte heller annat än thunderbolt hos Apple. Men finns till exempel hos Kjell&Co

Ursprungligen av IngoX:

Förutsatt att du har en 27" iMac 2010 och enligt tabellen i länken - Mini DisplayPort (hane) till Mini DisplayPort (hane). På din nya dator har du Thunderbolt som är bakåtkompatibel med MDP

Jag hittar inte heller annat än thunderbolt hos Apple. Men finns till exempel hos Kjell&Co

Ja! Tack. Ska checka in det!
Tack för svar!

1
Bevaka tråden