Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera extern Firewire-disk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag köper oformaterade hårddiskar för montering i externa FW-kabinett tvingas jag öppna datorn och koppla in disken på den interna IDE-bussen för att den skall kunna upptäckas och formateras. Först när det är gjort kan jag montera disken i kabinettet och börja använda den. Skall det verkligen vara på det här viset? Går det inte att formatera en extern FW-disk direkt, eller har jag missat något elementärt? Behövs det kanske någon extra liten programvara?

Gör mig klokare! Tack!

/Göran

Jag hjälpte en kompis att felsöka en liknande sak igår. Han hade köpt en ny hårddisk (Maxtor 5000DV 160 gig) och fick ingen kontakt med den. Jag startade då Skivverktyg som hittade disken. Jag raderade disken med Skivverktyg och sen dök den snällt upp på skrivbordet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag hjälpte en kompis att felsöka en liknande sak igår. Han hade köpt en ny hårddisk (Maxtor 5000DV 160 gig) och fick ingen kontakt med den. Jag startade då Skivverktyg som hittade disken. Jag raderade disken med Skivverktyg och sen dök den snällt upp på skrivbordet.

Just så, när Apples Skivverktyg raderar formateras också hårddisken.

1
Bevaka tråden