Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick just mitt bekräftelsemail, telefonen är på väg. 6+ 64Gb. Härligt!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-28 13:17

Beställde en till frugan idag också och den kommer samtidigt som min fast jag satt uppe och ugglade

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-28 13:22
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Fick just mitt bekräftelsemail, telefonen är på väg. 6+ 64Gb. Härligt!

Japp, jag har också fått mail...

Hade plats 172 innan de plockade bort den informationen. iP 6+ 64GB Space Grey

Ursprungligen av Jeppe_E:

Från? När beställde du?

Morgonen den 19:e, var nummer 158 i kö då. (Från Halebop) Har du beställt? Vad står det på din sida?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-28 13:57
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Morgonen den 19:e, var nummer 158 i kö då. (Från Halebop) Har du beställt? Vad står det på din sida?

Hehe, jag ändrade från en fråga till ett konstaterande, efter en check i mailen

Efter att halebops sida gått ner och jag hamnat på 4758 plats i kön, så la jag ner och gick in på förmiddagen, den 19:e och la en order. Då hade jag köplats 270, för att sedan vandra så sakta ner, tills de plockade bort köplatsinformationen. Nu står det att telefonen är på posten. Så, kanske tisdag eller onsdag nästa vecka.

Ska tala om vad jag tycker utan att ha haft en iPhone 6 i min ägo. Har känt och klämt på min plus nu i snart 3 dagar och javisst den är stor, riktigt stor men kommer man ifrån en 5:a så givetvis blir skillnaden enorm så att säga:). Nu som sagt efter ett par dagar så har känslan av att den är stor lagt sig lite och man har lärt sig att hantera den på ett annat sätt än man var van vid med 5:an. Jag tror att skillnaden mellan 5:an och 6:an blir för liten och man kommer att ångra sig men det är min personliga åsikt givetvis. Det ryms så väldigt mycket på den stora skärmen, min iPad ligger och samlar damm för tillfället då jag gärna streamar allt på +:en. Byx/fick problemet finns inte enligt mig, den ryms mer än väl i framfickan samt att den inte kommer att böjas där. Däremot att operera telefonen med en hand är verkligen inte optimalt och är det ett krav då är nog inte +:en valet! Rapp som attan är den och med ett riktigt bra batteri, i alla fall hittiills. Jag är mer än nöjd och ser inga problem att ha +:en som den primära enheten i ett år framöver.

Sedan inatt har mitt prel. leveransdatum ändrats från 3/10 till imorn!
Har beställt space grey iPhone 6 128gb på Telia.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-29 08:30
Ursprungligen av theplague:

Sedan inatt har mitt prel. leveransdatum ändrats från 3/10 till imorn!
Har beställt space grey iPhone 6 128gb på Telia.

Min order har oxå ändrats till samma. 128gb space grey ändrats från 3e tills imorgon

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-29 08:55
Ursprungligen av jnx:

Min order har oxå ändrats till samma. 128gb space grey ändrats från 3e tills imorgon

Har också beställt en 128GB Space Grey men den är fortfarande kvar på 3/10

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-29 09:35
Ursprungligen av theplague:

Sedan inatt har mitt prel. leveransdatum ändrats från 3/10 till imorn!
Har beställt space grey iPhone 6 128gb på Telia.

Japp, jag har också leverans till en telia butik den 30/9 (efter att tidigare haft 3/10). Verkar som att Telia/Halebop har fått in ett gäng telefoner snabbare än vad de trott, eller så är det många som gjort dubbelbeställningar. Så nu har jag en iP 6+ 64 GB på väg både från Telia och Halebop.... Blir Halebop, pga att de är 50 kr billigare per månad och med mer surf, men mindre samtal/sms.

Idag kom avin med posten. Efter kl 16 kan mobilen hämtas, synd bara att jag jobbar kväll. Ska hämta den i morgon fm. Är riktigt imponerad av Comviq. Beställd 24/9 och finns för avhämtning fem dagar senare.

Ursprungligen av T.Larsson:

Idag kom avin med posten. Efter kl 16 kan mobilen hämtas, synd bara att jag jobbar kväll. Ska hämta den i morgon fm. Är riktigt imponerad av Comviq. Beställd 24/9 och finns för avhämtning fem dagar senare.

Vilken färg och storlek?
Jag beställde iPhone 6 space grey 64gb den 21 sep men har inte hört nåt ännu :/

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-29 12:44

Nu kom min. Skickades i söndags av Halebop

Ursprungligen av mikkson:

Vilken färg och storlek?
Jag beställde iPhone 6 space grey 64gb den 21 sep men har inte hört nåt ännu :/

Jag beställde en iPhone 6 128gb. Något jag hade tyckte varit bra vore om man fick ett mail att varan var skickad med kollinr.

Ursprungligen av T.Larsson:

Jag beställde en iPhone 6 128gb. Något jag hade tyckte varit bra vore om man fick ett mail att varan var skickad med kollinr.

Nice att du fick så fort!
Är ju 128gb modellen så kanske är lättare att få den snabbt
Man skulle höra av sig till webbutiken angående status på ordern :/

Beställde iPhone 6, Space Grey, 64GB från Dustin, lär aldrig komma...

Senast redigerat 2014-09-29 15:57
  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-29 15:50
Ursprungligen av lappen71:

Nu kom min. Skickades i söndags av Halebop

Min har anlänt den med! Underbara produkt!
iPhone 6 Plus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-29 17:12

Jag beställde från Telia 19/9 på em. I fredags fick jag att den plockades. Igår fick jag kollinummer.
Nu står det att det är problem med leveransen, och den blir försenad. Hur mycket....?

Ursprungligen av kenjon:

Jag beställde från Telia 19/9 på em. I fredags fick jag att den plockades. Igår fick jag kollinummer.
Nu står det att det är problem med leveransen, och den blir försenad. Hur mycket....?

Har du fått kollinummer så måste den ju redan vara elektroniskt bokad/ lämnad till posten (Jönköping).
Skulle det bero på posten - i så fall en dag sen....
Kan du inte följa den på postens söksida ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-29 23:50

Jo, där står det samma sak, sedan 05:00 imorse.

Hmmm står fort prel.lev.datum 30/9 men jag har inte fått nåt aviserings-SMS/mail.
Chans att den kommer imorn/tisdag ändå tror ni?

Igår kom den! Hade fått en avi i brevlådan, beställde från comviq och enligt deras sida så var den inte ens packad och hade inte fått något kollinummer heller så jag kunde spåra den men nu har jag den ändå så jag är nöjd. Jag beställde på morgonen den 19e, en 6 space grey, 64gb.

Ursprungligen av theplague:

Sedan inatt har mitt prel. leveransdatum ändrats från 3/10 till imorn!
Har beställt space grey iPhone 6 128gb på Telia.

Ursprungligen av theplague:

Hmmm står fort prel.lev.datum 30/9 men jag har inte fått nåt aviserings-SMS/mail.
Chans att den kommer imorn/tisdag ändå tror ni?

Haha ändrats till 3/10 igen.

  • Medlem
  • 2014-09-30 07:47
Ursprungligen av daniiel92:

Igår kom den! Hade fått en avi i brevlådan, beställde från comviq och enligt deras sida så var den inte ens packad och hade inte fått något kollinummer heller så jag kunde spåra den men nu har jag den ändå så jag är nöjd. Jag beställde på morgonen den 19e, en 6 space grey, 64gb.

Vilken tid på morgonen la du din beställning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-30 08:36

Äntligen för utkörning.

  • Medlem
  • 2014-09-30 12:44

jag beställde min iPhone 6+ 64GB Silver från Telia den 26e. Prel. Leveransdatum är 2014-11-12. Känns ju som ett skämt att man ska behöva vänta så länge...

Ursprungligen av theplague:

Haha ändrats till 3/10 igen.

Var ser ni datumet?
Jag hade ett datum under status på mina sidor förra veckan när jag la en beställning den 21/9, men den försvann i helgen. Har fortfarande inget datum längre. Den raden är helt borta :/

Status = Skapad fortfarande för mig.
Ändras eran till något annat när den är skickad?

Ursprungligen av mikkson:

Var ser ni datumet?
Jag hade ett datum under status på mina sidor förra veckan när jag la en beställning den 21/9, men den försvann i helgen. Har fortfarande inget datum längre. Den raden är helt borta :/

Status = Skapad fortfarande för mig.
Ändras eran till något annat när den är skickad?

http://www.telia.se/leverans

Ursprungligen av theplague:

Jahaa, du beställde från telia. Förstod som att det var från Comviq

Själv beställde jag den 20:e från Telia och har fått leveransdatum 12 november.... Så fruktansvärt besviken på Telia, när man hör andra som beställt från andra operatörer senare och har fått sina telefoner. Dessutom blåste The Phone House mig totalt genom att två gånger informera mig om att telefonen skulle gå att köpa kontant morgonen den 26:e. Ställde mig och köade i tre timmar för att få veta att de bara sålde med abonnemang. Tror jag har en förbannelse över mig beställde en iPhone 6 plus 64 gb space grey.

Bevaka tråden